دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

از کشف تریاک در البرز تا کلاهبرداری سهام عدالت و سارقان اماکن خصوصی

فرمانده انتظامی البرز درحالی از کشف حدود ۲۱۶ کیلوگرم تریاک در شهرستان چهارباغ این استان خبر داد که رئیس پلیس فتا البرز به تشریح کلاهبرداری با ارسال لینک جعلی سهام عدالت در البرز پرداخت و رئیس پلیس آگاهی استان البرز درخصوص دستگیری باند سه نفره سارقان اماکن خصوصی در منطقه ماهدشت شهرستان کرج اطلاعاتی داد.

البرز- رمزگشانیوز؛ پایگاه خبری پلیس نوشت: سردار حمید هداوند گفت: در پی اقدامات اطلاعاتی مشترک پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا و استان البرز، افرادی که در شهرستان چهارباغ اقدام به نگهداری مقادیر قابل توجهی ماده مخدر از نوع تریاک کرده و درصدد توزیع و فروش آن بودند، شناسایی شدند.
وی افزود: شناسایی مخفیگاه و دستگیری این سوداگران مرگ در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز قرار گرفت و با انجام تلاش‌های شبانه روزی و بکارگیری اقدامات اطلاعاتی در نهایت مخفیگاه متهمان در منطقه ملک آباد شهرستان چهارباغ شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه سه نفر از سوداگران مرگ دستگیر شدند.
هداوند اضافه کرد: از مخفیگاه متهمان حدود ۲۱۶ کیلوگرم ماده مخدر از نوع تریاک کشف شد. وی یادآورشد که طی این عملیات یک دستگاه خودرو و تعدادی لوازم فروش و استعمال مواد مخدر کشف شد.

کلاهبرداری با ارسال لینک جعلی سهام عدالت در البرز
رئیس پلیس فتا البرز خبر داد: ۲ متهم که با ترفند ارسال لینک جعلی سهام عدالت اقدام به برداشت گسترده از حساب کاربران کرده بودند، در این استان دستگیر شدند.
سرهنگ رسول جلیلیان اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا استان در خصوص برداشت غیرمجاز ۲۰۰ میلیون ریالی از حساب بانکی‌اش، پی‌گیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
وی بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات تخصصی دریافتند متهمان با ارسال لینک جعلی سهام عدالت از طریق شبکه‌های اجتماعی از ضعف آگاهی مالباخته سوءاستفاده و با نصب بدافزار در تلفن همراهش به اطلاعات بانکی نامبرده دسترسی پیدا کرده و از حساب بانکی وی مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال برداشت اینترنتی کرده‌اند. وی افزود: با پیگیری‌های تخصصی کارشناسان پلیس فتا، هویت یکی از متهمان شناسایی و با ردگیری مخفیگاه او در یکی از استان‌های شمال شرقی کشور، با دریافت نیابت قضائی نامبرده و یکی از همدستانش که در زمینه پولشویی با وی همکاری می کرد را دستگیر کردند.
رئیس پلیس فتا استان البرز با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعدادی تجهیزات الکترونیک مربوط به انجام کلاهبرداری اینترنتی کشف شد، گفت: تحقیقات برای کشف زوایای پنهان این پرونده و شناسایی مالباختگان ادامه دارد.

انهدام باند سارقان اماکن خصوصی با ۲۱ فقره سرقت 
رئیس پلیس آگاهی استان البرز از دستگیری باند سه نفره سارقان اماکن خصوصی در منطقه ماهدشت شهرستان کرج خبر داد.
سرهنگ حکمت الله شجاعی گفت: مأموران گشت ویژه پلیس آگاهی استان، حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به فردی با ظاهر آشفته مشکوک شده و با توجه به صحبت‌های ضد و نقیض فرد با هماهنگی مقام قضایی آن را به مقر پلیس آگاهی انتقال دادند. وی ادامه داد: در بررسی ها مشخص شد که این فرد یکی از سارقان تحت تعقیب منطقه ماهدشت بوده که در مکان‌های متعدد اقدام به سرقت کرده است. شجاعی اضافه کرد: متهم ابتدا منکر هرگونه بزه انتصابی شده اما در مواجهه با مدارک و مستندات پلیس راهی به جز اقرار نداشته و به ۲۱ فقره سرقت اعتراف کرده است. وی افزود: در ادامه یکی دیگر از همدستان مهم و همچنین مالخر اموال مسروقه نیز شناسایی و طی عملیات هایی غافلگیرانه دستگیر شدند.
رئیس پلیس آگاهی استان البرز یادآورشد : سارقان اعتیاد شدید به مواد مخدر داشتندو به صورت نگهبان در باغ ویلاهای منطقه ماهدشت استخدام شده و پس از اشراف کامل به محیط پیرامونی خود اقدام به سرقت از اماکن خصوصی که فاقد نگهبان و دوربین بودند می‌کردند.



 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات