شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس دادگستری استان با توجه به آمار در سال گذشته مطرح کرد

تشکیل بیش از ۶ هزار پرونده قضایی معامله ملک در دادگستری البرز

رئیس دادگستری استان البرز ضمن بیان این مهم که ۱۱ هزار و ۶۲۰ واحد مشاور املاک در البرز فعالیت دارند که شش هزار واحد آنها در کرج هستند، گفت: سال گذشته بیش از شش هزار پرونده قضایی در بخش معامله ملکی استان البرز داشتیم که نشانگر افزایش این پرونده‌ها نسبت به سال‌های قبل آن است.

البرز- رمزگشانیوز؛ حسین فاضلی هریکندی در همایش آموزش تخصصی املاک و مستغلات مرکز استان البرز که در سالن شهیدان نژادفلاح برگزار شد، گفت: سال گذشته بیش از شش هزار پرونده قضایی در بخش معامله ملکی استان البرز داشتیم که نشانگر افزایش این پرونده‌ها نسبت به سال‌های قبل آن است.
وی بیان کرد: اگر شرایط قانونی معامله رعایت نشود یا قراردادها تفهیم نشده و عدم دقت در تنظیم آن باشد این‌گونه دعاوی به وجود می‌آید.
رئیس دادگستری استان البرز بیان کرد: اکنون البرز به لحاظ تعداد پرونده‌های الزام به تنظیم سند رسمی ملک جایگاه ششم را دارد 
فاضلی هریکندی گفت: افزایش پرونده‌ها در محاکم قضایی سبب طولانی شدن زمان رسیدگی به آنها می‌شود که باید با اجرای طرح های پیشگیری اقدامات موثر در این زمینه داشت.
وی افزود: حضور مشاوران املاک نقش موثری در کاهش اختلافات حقوقی در این زمینه دارند ضمن آن که اطلاع از مفاد قراردادها برای مالک و تنظیم کننده اهمیت دارد و اقدامات خوبی را از سوی مشاوران املاک در این راستا شاهد هستیم.
وی یادآورشد: ۱۱ هزار و ۶۲۰ واحد مشاور املاک در البرز فعالیت دارند که شش هزار واحد آنها در کرج هستند.
رئیس دادگستری استان البرز گفت: ۹۰ درصد مشاوران املاک این استان پروانه فعالیت دارند و ۱۱۰۰ دفتر مشاوره املاک استان فاقد پروانه فعالیت هستند .
وی اضافه کرد: مشاوران فاقد پروانه نیز با بازدیدها و نظارت ها صاحب پروانه فعالیت شده یا در صورت نداشتن شرایط برای کسب پروانه پلمب می‌شوند، اگرچه تعدادی اخطار پلمب داشته اند.
فاضلی هریکندی بیان کرد: اکنون پنج هزار و ۱۵۵ نفر آموزش های مربوطه را در زمینه مشاوران املاک دیده اند و ازحیث پروانه‌های تخصصی صادر شده استان البرز رتبه اول کشور را دراین زمینه دارد .



 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات