سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

استاندار البرز تأکید کرد

لزوم رفع موانع شرکت‌های دانش بنیان توسط دستگاه‌های اجرایی

استاندار البرز مطرح کرد: مجموعه دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان استان مکلف هستند با نگاهی مثبت، نسبت به حمایت دانش‌بنیان‌ها و ایجاد زیرساخت‌های لازم اقدام کنند.

البرز- رمزگشانیوز؛ مجتبی عبداللهی روز یکشنبه در بازدید کارخانه نوآوری و صنایع خلاق استان البرز در کرج با تأکید بر پویایی بیشتر این مجموعه افزود: این کارخانه باید به مکانی برای جذب جوانان نخبه و خلاق تبدیل شود.
وی ادامه داد: مهمترین هدف استان در این بخش ارتقای جایگاه کشوری در حوزه استقرار و فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان است؛ مجموعه دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان استان مکلف هستند که با نگاهی مثبت نسبت به حمایت دانش‌بنیان‌ها و ایجاد زیرساخت‌های لازم اقدام کنند.
استاندار البرز تأکید کرد: به طور قطع برای تأمین زیرساخت‌های کارخانه نوآوری و صنایع خلاق استان نیز تدابیر لازم اتخاذ می‌شود و برای شکوفایی،خلاقیت و مانایی نخبگان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.
عبداللهی ادامه داد: رویکرد ویژه استان حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدات آنها و همچنین جوانان نخبه فعال در این عرصه است؛ دبیرخانه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناورانه در استان باید راه‌اندازی شود و هیات امنای کارخانه نوآوری و صنایع خلاق استان شکل بگیرد.

ظرفیت‌سازی برای ۱۵ هزار فرصت شغلی
مدیرکارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز در این بازدید گفت: طرح توسعه برای ظرفیت سازی تولید و ایجاد اشتغال ۱۵ هزار نفر از جوانان نخبه از برنامه‌های این کارخانه است.
امیر سرکندی افزود: کارخانه های نوآوری در کشور، کمک به حل مسائل استانی، ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه اشتغال است که بر همین اساس هم کارخانه نوآوری البرز، در مرحله نهایی خود، ظرفیت ایجاد ۱۵ هزار فرصت شغلی را در دستور کار خود قرار داده است.
وی یادآور شد: در مرحله نخست این مجموعه یک هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد کرده است.
وی با اعلام فعال شدن چهار پروژه کلان ملی در کارخانه نوآوری البرز گفت: در مرحله نخست، امکان استقرار یکصد شرکت فراهم شده بود که اکنون حدود ۸۰ شرکت در این کارخانه استقرار یافته‌اند.
سرکندی افزود: از این تعداد ۱۶ شرکت دانش بنیان هستند و بقیه شرکت‌ها در قالب‌های شرکت‌های متوسط و کوچک فعالیت می‌کنند، با تلاش‌ها و حمایت‌های صورت‌گرفته، تبدیل این مجموعه‌ها به شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در حال انجام است.
وی یادآور شد: تا کنون بیش از ۴۰۰ رویداد عمومی و تخصصی نیز در کارخانه نوآوری البرز برگزار شده و بیش از ۱۲۰ بار شاهد حضور مسوولان ارشد ملی و استانی در کارخانه نوآوری بوده‌ایم.
مدیر کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز گفت: ظرفیت‌ها، امکانات و ویژگی‌هایی خاص استان البرز همچنین طرح‌هایی آماده شده در کارخانه نوآوری البرز، امکان تبدیل این کارخانه به اولین شهر نوآوری کشور را فراهم کرده است که مقدمات آن، در حال اجرایی شدن است.




 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات