شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

با مشارکت میراث فرهنگی و شهرداری کرج انجام می‌شود

ایجاد سایت موزه در محوطه باستانی آق تپه

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز مطرح کرد: با توجه به موقعیت مناسب تپه تاریخی آق‌تپه مهرشهرکرج، اداره کل میراث فرهنگی و شهرداری کرج برای ایجاد سایت موزه مشترک در این مکان اعلام آمادگی کردند.

البرز- رمزگشانیوز؛ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز در حاشیه بازدید از تپه تاریخی آق‌تپه مهر شهر افزود: بر اساس مطالعات باستان شناسی، این تپه مربوط به هزاره سوم و چهارم پیش از میلاد تا دوران تاریخی و اسلامی است که با توجه به ادوار فرهنگی متعدد، قابلیت تبدیل به سایت موزه را دارد.
رحیم خاکی ادامه داد: به منظور بررسی ایجاد سایت موزه در محوطه باستانی آق تپه بازدید کارشنانه انجام شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز با بیان اینکه در سال ۹۹ پیشنهاد تبدیل این تپه باستانی به سایت موزه در ستاد بازآفرینی شهر کرج توسط این اداره کل مطرح شد، اظهار کرد: این طرح در ستاد بازآفرینی شهر کرج برای محله آق‌تپه مصوب شده است.
وی با اشاره به تعامل و همکاری خوب شهرداری کرج و اداره کل میراث فرهنگی البرز در این زمینه خاطرنشان کرد: هم‌افزایی‌های لازم با شهرداری برای اجرایی‌شدن این طرح صورت گرفته است.
خاکی گفت: این اقدام می‌تواند به بازیابی هویت تاریخی و ارتقای سطح فرهنگی استان البرز و شهر کرج کمک کند و اقدامات لازم برای نهایی شدن این برنامه در دست بررسی و انجام است.
گفتنی است؛ استان البرز دارای ۵۵۰ اثر تاریخی و طبیعی ارزشمند است که بیش از ۳۲۰ اثر آنها ثبت ملی شده است.



 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات