پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

همکاری آبفا و مدیریت شهری برای بازچرخانی پساب در کرج

مدیرعامل شرکت آبفا استان البرز خبر داد: ساخت تصفیه‌خانه‌های کوچک فاضلاب به منظور بازچرخانی پساب و تأمین آب مورد نیاز فضاهای سبز با مشارکت آبفا استان و شهرداری کرج در دستور کار قرار گرفت.

البرز- رمزگشانیوز؛ حمیدرضا نامداری روز دوشنبه در نشست مشترک با شهردار کرج اظهار کرد: محدودیت منابع در تأمین آب شرب در کنار افزایش نرخ مهاجر پذیری البرز و به تبع آن بالا رفتن نیازهای آبی، شرایط را به گونه‌ای رقم زده که تأمین آب فضای سبز شهری بایستی از شبکه آب شرب جداسازی شود.
وی ادامه داد: بر همین اساس موضوع بازچرخانی پساب‌ها برای تأمین آب مورد نیاز فضاهای سبز در شرایط کنونی به یک اقدام مهم و کلیدی در مسیر عبور از خشکسالی به شمار می‌رود.
نامداری گفت: امروز در نشست مشترک با شهردار کرج تصمیم گرفته شد تا شرکت آبفا و مدیریت شهری به صورت مشترک اقدام به ساخت تصفیه‌خانه‌های کوچک فاضلاب کنند.
مدیرعامل آبفا البرز افزود: با اجرای این برنامه ضمن جداسازی آب شرب، زمینه تأمین آب مورد نیاز فضاهای سبز کرج از محل پساب بازچرخانی شده فراهم می‌شود.
نامداری بیان کرد: آبفا البرز آمادگی خود را برای دراختیارگذاشتن فاضلاب خام و احداث خطوط جمع‌آوری و انتقال فاضلاب در محله‌های کرج اعلام کرد و شهرداری نیز به موازات آن نسبت به ساخت تصفیه‌خانه‌های کوچک پساب اقدام می‌کند.

آمادگی شهرداری کرج برای اجرای طرح‌های مشترک در زمینه بازچرخانی پساب
مهرداد کیانی -شهردار کرج- نیز در این نشست مطرح کرد: شهرداری برای رفاه حال مردم آماده اجرای طرح‌های مشترک در زمینه بازچرخانی پساب است .
وی ادامه داد: برهمین اساس مدیریت شهری کرج نیز مجوز لازم را برای ایجاد تاسیسات آبرسانی و فاضلاب در اراضی و املاک آبفا صادر خواهد کرد .
شهردار کرج یادآور شد: طی سال‌های اخیر سه تصفیه خانه کوچک بازچرخانی پساب توسط مدیریت شهری کرج در مناطق مهر ویلا، حصارک و دولت‌آباد توسط شهرداری ساخته شده است و اکنون نیز کار ساخت یک تصفیه خانه جدید در خط چهار حصار کرج درحال انجام است.
گفتنی است؛ کلانشهر کرج بیش از سه هزار هکتار فضای سبز دارد که بخشی از این فضای سبز با پساب بازچرخانی شده و بخشی از محل چاه‌های آب شرب آبیاری می‌شود.



 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات