پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیش از ۳۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات به صنایع البرز پرداخت شد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز مطرح کرد: ۳۱ هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال تسهیلات از ابتدای سال جاری تا کنون در قالب رونق تولید و توسعه ظرفیت‌های صنعتی به واحدهای تولیدی و صنعتی این استان پرداخت شده است.

البرز- رمزگشانیوز؛ محمد انصاری روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون از مجموع ۸۱ مصوبه پرداخت تسهیلات رونق تولید، ۴۹ فقره به ارزش هشت هزار و  ۸۶۰ میلیارد ریال عملیاتی شده و ۳۰ پرونده مراحل تکمیلی خود را طی می‌کنند.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت البرز گفت : همچنین براساس گزارش ارائه شده از سوی بانک‌های عامل استان در همین مدت، یک هزار و ۹۹۵ فقره تسهیلات مستقیم به میزان ۲۲۱هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال نیز از محل منابع داخلی بانک‌ها به واحدهای صنفی و صنعتی استان که متقاضی تأمین نقدینگی بودند پرداخت شده است.
وی ادامه داد: در مجموع میزان تسهیلات بانکی پرداخت شده به فعالان اقتصادی استان رقمی معادل ۳۱ هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۵۸ درصدی را نشان می‌دهد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز تصریح کرد: در تلاش هستیم تا پایان امسال تسهیلات پرداختی مستقیم بانک ها را با هدف ساماندهی و جهت بخشی مناسب به سوی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هدایت کنیم و سهم تسهیلات رونق تولید را بهبود ببخشیم.
انصاری گفت: پرداخت تسهیلات بانکی در قالب سرمایه ثابت از دیگر اولویت‌های اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز است تا از این طریق بتوانیم شرایط را برای تکمیل طرح‌های جدید صنعتی به ویژه مواردی که دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد هستند را فراهم کنیم.
گفتنی است؛ استان البرز سه هزارو۷۶۰ واحد تولیدی و صنعتی بزرگ ، متوسط و کوچک دارد.



 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات