پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

۱۱۷ طرح کشاورزی برای دریافت تسهیلات در البرز مجوز گرفتند

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان البرز گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۱۷ طرح تسهیلاتی بخش کشاورزی برای دریافت تسهیلات معرفی شدند.

البرز- رمزگشانیوز؛ سید هاشم هاشمی نژاد در خصوص این تسهیلات افزود: از این تعداد ۸۳ طرح تسهیلاتی در بخش مشاغل خانگی با مبلغ ۱۲۴.۵ میلیارد ریال بود که به دبیرخانه کارگروه اشتغال برای دریافت تسهیلات معرفی شدند.
وی اظهار کرد: همچنین ۳۴ فقره طرح تسهیلاتی نیز با مبلغ یک هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات بند (الف) تبصره ۱۸ برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل ارجاع داده شدند.
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان البرز در ادامه به اقدامات سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۶ هزار و ۵۱۱ میلیارد ریال تسهیلات به فعالان بخش‌های مختلف کشاورزی این استان پرداخت شد.
وی در خصوص این تسهیلات افزود: بخشی از این تسهیلات به منظور توسعه گلخانه‌ها پرداخت شد که در این راستا ۴۴ فقره تسهیلات به مبلغ ۲ هزار و ۵۲ میلیارد ریال پرداخت شد.
هاشمی نژاد دیگر پرداخت تسهیلات را به منظور توسعه واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی دانست و اظهار کرد: در این بخش نیز یک هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ۱۰ فقره واحد صنعتی کشاورزی بوده است.
وی ادامه داد: همچنین ۱۳۳ فقره طرح مشاغل خانگی برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه به بانک‌های عامل معرفی شدند که منجر به پرداخت تسهیلات به تعداد ۷۱ فقره با مبلغ ۷۱ میلیارد ریال شد.
هاشمی نژاد با بیان اینکه پرداخت تسهیلات به تعداد ۶۹۴ فقره و مبلغ یک هزار و ۸۴۶ میلیارد ریال به واحد های پرورش دام و طیور و آبزیان نیز از دیگر این اقدامات بوده، اضافه کرد: همچنین ۲۵۴ فقره تسهیلات به مبلغ یک هزار و ۳۶۲ میلیارد ریال به سایر بخش‌های کشاورزی پرداخت شد.

تحقق ۶۵ درصدی اشتغال بخش کشاورزی در سال جاری
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان البرز به اقدامات انجام شده در بخش اشتغال اشاره کرد و گفت: تعهد استان البرز در اشتغال بخش کشاورزی چهار هزار و ۹۰۰ نفر بود که ۶۵ درصد این عدد با ثبت سه هزار و ۱۹۹ نفر در سامانه ملی رصد محقق شد.
وی افزود: در سال گذشته نیز علیرغم اینکه تعهد استان البرز چهار هزار نفر بود ولی چهار هزار و ۵۵ نفر در بخش های مختلف کشاورزی در ساماه ملی اشتغال ثبت شدند.
هاشمی نژاد در ادامه به اولویت‌ها و برنامه‌های سال جاری در حوزه امور سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۵۰۳ پرونده به مبلغ ۵۰ هزار میلیارد ریال از سال های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ در حوزه های مختلف کشاورزی با اولویت طرح‌های گلخانه‌ای آماده ارسال برای دریافت تسهیلات شده که در صورت اعلام اعتبارات فوری به بانک‌های عامل ارسال خواهد شد.
وی بیشترین فراوانی درخواست دریافت تسهیلات را در حوزه گلخانه‌ها به تعداد ۴۰۹ فقره با مبلغ ۴۲ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال عنوان کرد.



 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات