یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کرج برای پایتختی کتاب ایران آماده است

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج اعلام کرد: این کلانشهر با تأمین زیرساخت‌های فرهنگی شهری برای تبدیل به پایتخت کتاب ایران آماده است.

البرز- رمزگشانیوز؛ امیر اشتری مطرح کرد: مدیریت شهری کرج هفت باب کتابخانه شامل چهار کتابخانه عمومی و سه کتابخانه در فرهنگسراها را با ۱۹ سالن مطالعه به ظرفیت ۶۷۰ نفر به فضای فرهنگی و کتابخوانی شهر اختصاص داده است.
وی ادامه داد: تا کنون نیز تجهیز ۱۱ سرای مطالعه در این کلانشهر توسط شهرداری کرج انجام شده که پنج سرای مطالعه گشایش یافته و ۶ سرای دیگر در آینده نزدیک نیز روی علاقه‌مندان به کتابخابخوانی گشوده می‌شود.
اشتری گفت: ۱۸ سالن مطالعه در تمام سراهای مطالعه کرج تجهیز و آماده‌سازی شده است .
معاون شهردار کرج اظهار کرد: تاکنون ۳۸ هزارو۳۵۰ جلد کتاب با موضوعات مختلف در اختیار کتابخانه‌ها و سراهای مطالعه مدیریت شهری کرج قرار گرفته است.
رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج گفت : از مجموع ۱۱ سرای مطالعه کرج ، ۶ سرای آنها در بوستان‌های این شهر احداث و راه اندازی شده است.
وی با اشاره به اختصاص بخشی از زندان سابق رجایی شهر کرج به کتابخانه عمومی این کلانشهر اظهار کرد: آماده سازی این مکان فرهنگی با مشارکت دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان البرز در دستور کار قرار گرفته است.
معاون شهردار کرج یادآور شد: هفته گذشته هیات داوری رویداد پایتخت کتاب ایران با حضور در کرج ضمن شرکت در آیین گشایش سرای مطالعه ابن سینا کرج ، زیرساخت های حوزه کتاب و کتابخوانی این کلانشهر را بررسی کرد.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج با اشاره به هشتمین دوره رویداد ملی پایتخت کتاب ایران گفت: با گشایش جدیدترین سرای مطالعه در کرج، رویداد پایتخت کتاب ایران وارد مرحله حساس و جذابی شده است.
وی یادآور شد: در راستای رویداد پایتخت کتاب ایران، شهر کرج از بین ۱۰۹ شهر به مرحله نهایی برای کسب این عنوان راه یافته و در جمع ۱۰ شهر پایانی قرار گرفته است.
اشتری افزود: اقدامات موثر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج و مجموعه مدیریت شهری موجب افزایش سرانه مطالعه استان البرز و شهر کرج شده است .
معاون شهردار کرج گفت: طی چند روز آینده پس از بررسی نهایی، شهر پایتخت کتاب ایران توسط دبیرخانه و هیات نظارت این رویداد معرفی خواهد شد.
اکنون کلانشهر کرج دارای ۲۷ فرهنگسرا و کانون دولتی و خصوصی است ضمن آنکه افزون بر کتابخانه‌ها و سراهای مطالعه مدیریت شهری ،۳۲ باب کتابخانه عمومی نهادی، مشارکتی و سیار زیر پوشش اداره کل امور کتابخانه‌های استان البرز در کرج فعالیت دارند.
استقرار بیش از ۱۵ مؤسسه و مراکز تحقیقاتی کشوری در زمینه‌های کشاورزی، واکسن، مواد وانرژی و نیروگاهی در کنار فعالیت حدود ۲۰ مرکز آموزش عالی دولتی،آزاد و خصوصی بخش دیگری از زیرساخت‌های علمی، فرهنگی و تحقیقاتی کلانشهر کرج است.



 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات