پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

نیروی انتظامی از ستون های استوار امنیت مردم و کشور است

مدیرکل دادگستری البرز با اشاره به جانفشانی کارکنان فراجا برای حفظ امنیت کشور گفت: امروز کارکنان خدوم انتظامی از ستون‌های استوار امنیت مردم و کشور هستند.

البرز- رمزگشانیوز؛ حسین فاضلی هریکندی روز شنبه در صبحگاه مشترک نیروی انتظامی البرز که به مناسبت هفته فراجا برگزار شد، اظهار کرد: کارکنان فراجا با تقدیم جان خود به عهدی که با خدای خود و مردم بستند عمل می‌کنند به طوری که از ابتدای سال تا کنون حدود ۵۰ نفر از کارکنان این نیرو برای تحقق امنیت مردم و مبارزه با متجاوزان به قانون، مهمترین ودیعه الهی که جان شیرین و عزیز است را در راه امنیت کشور و مردم تقدیم کرده و به فیض شهادت نائل آمدند.
وی اضافه کرد: نیروی انتظامی طیف گسترده و متنوعی از مأموریت‌ها به موجب قانون بر عهده دارد و به همین دلیل هم نیازمند آموزش مداوم و ارتقای آمادگی برای انجام مأموریت‌ها است.
فاضلی هریکندی افزود: از میان وظایف و مأموریت های متنوع فراجا، حفظ نظم و امنیت کشور و جامعه مهمترین رکن این وظایف است زیرا از مهمترین و اصلی‌ترین وظایف هر دولت و حکومت حفظ نظم و امنیت است.
وی تاکید کرد: اگر چه دستگاه های دیگر هم وظایفی برای تحقق امنیت دارند اما فراجا در کنار سپاه، بسیبج واطلاعات نقش مهم و اساسی و حضور علنی و میدانی در تحقق نظم، اجرای قانون و تحقق امنیت دارد .
مدیرکل دادگستری البرز افزود: فرمانده معظم کل قوا در یکی از دیدار هایی که با فرماندهان و کارکنان فراجا داشتند فرمودندتوصیه من همیشه در دوره‌های مختلف به نیرو های انتظامی این بوده که شما یک روی اقتدار و یک روی رحمت دارید که اینها مکمل یکدیگر هستند.
وی گفت: امروز کارکنان فراجا در سطح ملی و استان البرز نیز واجد همین خصوصیات و ویژگی ها هستند ضمن آنکه امروز شاهد تعامل و همکاری بسیار خوبی بین نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در البرز هستیم.

مردم مهمترین رکن حمایت از اقدامات فراجا هستند
فرمانده انتظامی استان البرز نیز در این مراسم گفت: امروز ما شاهد رشد و شکوفایی نیروهای مسلح در سایه‌سار ولایت فقیه هستیم و در این مسیر فرماندهی انتظامی کشور به عنوان بازوی قدرتمند ولایت در کنار سایر نیروهای مسلح در خنثی سازی نقشه‌های دشمن نقش مؤثری دارد.
سردار حمید هداوند اظهار کرد: مردم مهمترین رکن حمایت از اقدامات فراجا هستند و راهبرد انتظامی کشور پایه حرکتش مردم محوری است.
وی با بیان اینکه در بخش‌های مختلف مردم با پلیس همکاری‌ گسترده دارند، بیان کرد: امروز در استان البرز با وحدت تمام دستگاه‌ها و همکاری مردم، شاخص‌های امنیتی در بهترین وضعیت قرار دارد.
فرمانده انتظامی البرز به آمار عملکردی پلیس در۶ ماهه نخست امسال اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در بحث سرقت شاهد کاهش ۱۰ درصدی وقوع سرقت‌های خشن،۱۴ درصدی سرقت های خرد و در مجموع کاهش ۱۲ درصدی سرقت‌ها هستیم.
هداوند با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون حدود ۱۱ تن انواع مواد مخدر در استان البرزکشف شده است، افزود: همچنین در بحث پلیس راهور در ۶ ماهه نخست سال هفت درصد تصادفات فوتی کاهش یافته‌اند.
وی همچنین از کاهش هشت درصدی جرائم سایبری در استان البرز خبر داد و گفت: با حضور فعال پلیس فتا در فضای سایبری و اجرای برنامه‌های آموزشی برای مردم ، کاربران در زمینه های فعالیت شیادان اینترنتی آگاه تر شده اند.


 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات