چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

دادستان مرکز البرز مطرح کرد

فعالان مجازی قانون شکن زیر رصد قضایی

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز نسبت به فعالیت‌های قانون شکنانه در فضای مجازی هشدار داد و گفت: شعب تخصصی ویژه در این خصوص تشکیل شده است.

البرز- رمزگشانیوز؛ پایگاه اطلاع رسانی اداره کل دادگستری البرز نوشت: حسن مددی روز دوشنبه در ششمین جلسه قرارگاه رصد فضای مجازی گفت: دبیرخانه فضای مجازی مستقر در دادستانی در حال رصد و پیگیری مصوبات است و بازبینی اقدامات در راستای رصد موثرتر فضای مجازی و اقدامات پیشگیرانه در اولویت نشست پیشین قرار داشت که قدم‌های مهمی در این مسیر برداشته شد.
وی افزود: فعالان فضای مجازی سیاست آگاه سازی و راهنمایی در اولویت بوده و در صورت وقوع تخلفات احتمالی مقرر است پرونده قضایی تشکیل و در شعب تخصصی اقدام قانونی با نظارت معاونت پیگیری پرونده‌های خاص دادگستری استان انجام شود.
مددی بیان کرد: در سال گذشته برای تعدادی از متولیان کانال‌ها و صفحات فضای مجازی غیرمجاز که به تعهدات خود عمل نکرده و اصرار به ادامه تخلفات داشتند پرونده قضایی تشکیل شد.
وی بر لزوم استفاده از امکانات و تجهیزات پیشرفته به منظور رصد دقیق تر فضای مجازی تاکید کرد و یادآورشد: متولیان امر باید به دنبال شناخت فضای مجازی و آموزش روش‌های نوین باشند تا بتوانند با اشراف کامل از بسیاری از وقایع و رخدادها پیشگیری کنند.
دادستان عمومی و انقلاب استان البرز گفت: تهیه محتواهای مختلف در خصوص آگاه‌سازی جامعه در مورد نحوه کلاهبرداری‌ها با اولویت پیشگیرانه می‌تواند در کاهش وقوع این جرایم بسیار موثر باشد.



 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات