پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

لایحه اعتباری چهار هزارو۵۰۰ میلیارد ریالی بزرگراه شمالی کرج تصویب شد

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اهتمام مدیریت شهری برای تکمیل بزرگراه شمالی این کلانشهر از تصویب لایحه چهارهزارو۵۰۰ میلیارد ریالی برای تزریق به این پروژه در شورای شهر خبر داد.

البرز- رمزگشانیوز؛ عمار ایزدیار گفت: اکنون پروژه بزرگراه شمالی کرج ۱۰ درصد بودجه این کلانشهر را به خود اختصاص داده است .
وی بیان کرد: بخشی از اعتبار لایحه جدید تصویبی این پروژه از محل کمیسیون ماده ۱۰۰ و بخش دیگر از طریق تهاتر تامین می‌شود ضمن آنکه قرار است ۵۰ درصد اعتبار مورد نیاز بزرگراه شمالی کرج از محل منابع ملی تأمین شود.
سخنگوی شورای شهر کرج گفت: تلاش‌ها براین است تا پروژه بزرگراه شمالی کرج تا سال آینده به طور کامل تکمیل و بهره‌برداری شود.
عملیات اجرایی ساخت پروژه بزرگراه شمالی کرج سال ۱۳۹۵ در ادامه آزاد راه شهید همت آغاز شد و قرار بود در مدت زمان سه سال تکمیل و بهره‌برداری شود اما به علت کمبود منابع مالی و وجود معارض تکمیل این پروژه به تأخیر افتاد.
این بزرگراه که حدود ۱۸ کیلومتر طول دارد طبق نقشه ترسیمی با گذر از ارتفاعات کرج به آزاد راه کرج - قزوین و آزاد راه غدیر متصل خواهد شد.
پیشرفت فیزیکی این پروژه در زمان حاضر حدود ۸۷ درصد اعلام شده و هفت کیلومتر از آن بین بلوار شمالی طالقانی و باغستان کرج آماده بهره‌برداری است.
مرتفع ترین پل ارتباطی خاورمیانه به ارتفاع از ۱۳۶ متر روی رودخانه کرج در مسیر این بزرگراه قرار دارد.
بودجه مورد نیاز برای تکمیل این پروژه افزون ۶۵ هزار میلیارد ریال برآورد شده که ۵۰ درصد آن توسط وزارت راه وشهرسازی و ۵۰ درصد مابقی از طریق منابع مالی مدیریت شهری کرج تأمین خواهد شد.



 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات