جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

سالم سازی زیست محیطی حاشیه سد کرج در دست اقدام است

مدیرعامل شرکت آبفا استان البرز با اشاره به اهمیت حیاتی رودخانه و سد کرج اعلام کرد: ساماندهی شبکه فاضلاب روستاها و سالم‌سازی زیست محیطی اطراف این منبع آبی در دست اقدام است.

البرز- رمزگشانیوز؛ حمیدرضا نامداری مطرح کرد: براین اساس امسال در مجموع مطالعه شبکه فاضلاب هشت روستای کندر، پورکان، سرودار، حسنکدر، ولایت رود، خوزنکلا، وینه و آدران در حاشیه سد کرج تکمیل و وارد مرحله عملیاتی می‌شود.
وی با بیان اینکه ۵۷ روستا در حاشیه دور و نزدیک رودخانه و سد کرج قرار دارند، افزود: به منظور سالم سازی محیط زیست و برخورداری مردم ساکن در روستاهای اطراف سد کرج از مزایای شبکه فاضلاب، مطالعات اجرای این شبکه از سال ۱۴۰۰ آغاز شده است.
نامداری گفت: افزون برهشت روستای مذکور، برنامه مطالعه و اجرای شبکه فاضلاب ۱۲ روستای دیگر شامل شهر آسارا (پل خواب، ری زمین ، سیرا)، کلوان، شهرستانک، نساء، ملک فالیز، تکیه سپهسالار، مورود، ارنگه، سیجان، همه جا، لیلستان و ابهرک در برنامه کاری است.
وی اعتبار مورد نیاز برای انجام مطالعات و اجرای این طرح‌ها را چهارهزارو۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود : با اتمام این مطالعات به اهدافی چون اولویت‌بندی اجرای شبکه فاضلاب در روستاها، شناسایی روستاهای اولویت دار در مرحله اول و دوم بازنگری مطالعات قطعه ۲ در روستاهای وینه، خوزنکلا و حسنکدر و مطالعات روستاهای نساء و سیرا دست خواهیم یافت.



 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات