یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرج در افتتاحیه همایش ملی سلامت و خودمراقبتی

علم روز تنها راه سعادت، تکامل و ساختن آینده است

افتتاحیه همایش ملی سلامت و خود مراقبتی در گروه‌های آسیب‌پذیر با حضور دکتر کاوه حداد پور معاون توسعه و مدیریت منابع استانداری البرز، دکتر حسین کلانتری خلیل آباد دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز، حجت‌الاسلام امیر ابراهیم‌زاده مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان، دکتر مهرداد قهرمانی مدیرکل تحول اداری استانداری البرز و جمع کثیری از استادان برگزار شد.

البرز- رمزگشانیوز؛ دکتر حسین کلانتری خلیل آباد دبیر هیات امنا و رییس دانشگاه ازاد اسلامی استان البرز ضمن تبریک ایام ربیع الاول و گرامیداشت یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس  گفت: بسی مایه مباهات است که در این همایش میزبان اندیشمندان، محققان و دانشگاهیان هستیم.
وی خاطر نشان کرد: علوم پزشکی و سلامت رابطه تنگاتنگی با انسان دارد، انسان به عنوان موجود خاکی و درعین حال افلاکی است که متاثر از روابط و مناسبات فرهنگی، اجتماعی ، مذهبی ، اخلاقی و زمینی و آسمانی است. در در جامعه ای که از انسان و اهداف متعالی انسان و پیشرفت صحبت می کنیم مهمتر از همه این است که انسان .... جامعه را تعریف کنیم و به این انسان ارزشی، خدمات ارائه کنیم تا پیشرفت کند، سالم باشد و انسان سالم تربیت کند بنابراین باید جایگاه علم تقویت شود که تقویت فرهنگ ناب ایرانی – اسلامی ، باورها و هویت ملی و دینی را به دنبال داشته باشد.
کلانتری عنوان نمود: علم روز تنها راه سعادت، تکامل و ساختن آینده ما است، جوانان و دانشجویان را با علم روز آشنا کنید متناسب با زمان حرکت کنید، اولین فرمان خدا به پیامبرش فرمان فرهنگی است ، فرمانی مبنی بر قرائت قلم و علم.
این استاد تمام دانشگاه افزود: انسان همیشه در آرمانهایش بالاتر از واقعیت‌ها حرکت می‌کند یعنی خیلی چیزها می‌خواهد که یا نمی‌شود و یا در عمل نمی‌تواند به آن دست یابد. مهم این است که هدف را گم نکنیم و مسیر را داشته باشیم. خداوند در سوره بقره می فرمایند: به حضرت موسی کتاب تورات را عطا فرمودیم و پس از آن پیامبرانی را فرستادیم تا دین الهی را کامل نمایند. مفهوم این آیه این است که در راه رسیدن به موفقیت ، پیگیری و تداوم برنامه‌ها لازم است. 
کلانتری اظهار کرد: از جمله مطالبات رهبر معظم انقلاب توسعه اقتصاد دانش بنیان است و همانطور که فرمودند این برنامه کامل اجرا نشده است و همچنان روی زمین است ، هدف اصلی گذر از نگاه سنتی و مبتنی بر منافع، به نگاه تحول آفرین و مبتنی بر دانش و اقتصاد است.
دبیر هیات امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز افزود: ارتباط دانشگاه با صنعت مهمترین عامل در توسعه اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است که مورد توجه تصمیم‌سازان و برنامه‌ریزان است، صنعتی که بدون بهره از دانش روز است محکوم به زوال است .دانش هم بدون کاربرد ارزشی ندارد.
کلانتری ابراز کرد: به دانشگاهیان عزیز توصیه می نمایم که ادامه راه دانشگاه با هدف‌گذاری‌ها، مدیریت جهادی، گام‌های بلند، ریسک‌پذیری و نگاه نقادانه در سایه تقوا، معنویت محوری و شایسته‌سالاری خواهد بود. 
دکتر کاوه حدادپور نیز در این همایش با گرامی داشت هفته دفاع مقدس و رشادت جوانان غیور ایران اسلامی در دفاع از میهن بیان کرد: مهمترین منفعتی که از جنگ تحمیلی و با گذشت بیش از 40 سال از انقلاب اسلامی  داشته ایم این است که به استقلال فکری و خودباوری علمی رسیده‌ایم و اثرات آن را در همه حوزه ها و حوزه سلامت مشاهده می‌کنیم.
معاون توسعه و مدیریت منابع استانداری البرز با مقایسه وضعیت حوزه سلامت در قبل و بعد از انقلاب اظهار داشت: اکنون بالای 140هزار پزشک در حوزه های مختلف سلامت مشغول به فعالیت هستند که این مهم در سطح خاورمیانه و بسیاری از کشورها سرآمد است.
وی گفت: در حوزه دارویی در قبل انقلاب 25% تولید داشتیم که اکنون به برکت انقلاب اسلامی تولید دارو به بالای 95% رسیده است و در سایر حوزه های پزشکی نیز اینگونه پیشرفت داشته‌ایم.
دکتر حدادپور افزود: اکنون بسیاری از بیماری‌ها را ریشه کن کرده‌ایم و این نتیجه خودباوری علمی در عرصه پزشکی و سلامت است.
وی با اشاره به موضوع همایش گفت: در حوزه‌های خود مراقبتی بخش های مختلفی وجود دارد و یکی از مهمترین کارهایی که باید انجام دهیم خودمراقبتی عاطفی، فردی و سلامتی است  که نتایج اینگونه همایش‌ها در جامعه بسیار ثمربخش است و می‌بایست در سطح مدارس پیاده سازی شود تا افراد از نظر فردی، جسمی، ذهنی و عاطفی نحوه خودمراقبتی را فراگیرند.


 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات