شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

درخواست مدیر کل میراث فرهنگی البرز از شهرداری:

صنایع دستی و هنرهای سنتی در مبلمان شهری استفاده شود

مدیر کل میراث فرهنگی البرز گفت: شهرداری ها در مبلمان و المان های شهری از آثار صنایع دستی و هنرهای سنتی بهره ببرند.

به گزارش رمزگشا نیوز از کرج؛ کارگروه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نظر آباد با هدف راه اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی در راستای ایجاد اشتغال زایی و حمایت از فعالان این حوزه در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز در نشست مشترک با فرماندار و مسئولان شهرستان نظرآباد از انعقاد تفاهم نامه فی مابین وزارت کشور و وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خبر داد.

این مسئول در خصوص بخش های تفاهم نامه گفت: از بخش‌های مهم این تفاهم‌نامه تقویت هویت ملی و ترویج فرهنگ کارآفرینی بومی و اشتغال پایدار در عرصه صنعت گردشگری، حمایت از کارگاه های صنایع دستی و هنرهای سنتی و ایجاد بازارچه های اختصاصی صنایع دستی و تولیدات و دست بافته های بومی هر منطقه و شهرستان است.

فخرالدین صابری با اشاره بر اهداف این تفاهم نامه گفت: ارائه خدمات نوین گردشگری و توسعه صنایع دستی و هنرهای سنتی، همکاری در زمینه جذب سرمایه گذارانی که متقاضی ایجاد طرح های گردشگری و صنایع دستی هستند و مشارکت در جهت معرفی جاذبه ها و ظرفیت های گردشگری هر منطقه، از اهداف این تفاهم نامه است.

وی در ادامه سخنانش  در خصوص تبیین چند مورد از وظایف مجموعه وزارت کشور در استان ها من جمله البرز در این تفاهم نامه گفت: شهرداری ها باید بین متقاضیان واحدهای مسکونی تجاری و اداری و متقاضیان ایجاد واحدهای گردشگری و صنایع دستی تفکیک قائل شوند، یکی از انتظارات ما از انعقاد این تفاهم نامه همکاری فرمانداران و شهرداران برای ایجاد بازارچه های دائمی صنایع دستی است که هم ایجاد اشتغال خواهد کرد و هم خود بازارچه یک موقعیت جذاب گردشگری را به وجود خواهد آورد، همچنین در خصوص تهیه هدایا در مناسبات مختلف حتما از تولیدات صنایع دستی آن منطقه استفاده کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز در پایان گفت: شهرداری ها در مبلمان و المان های شهری بایستی از آثار صنایع دستی و هنرهای سنتی و همچنین قالب ها و هنرهای ایرانی اسلامی بهره ببرند. کمیته های راهبردی استان و شهرستان ها برای بررسی و پیشبرد اهداف این تفاهم نامه تشکیل شده است امید است با هدایت های استاندار محترم در راس استان و همچنین همراهی و هدایت فرمانداران محترم در شهرستان ها شاهد تحقق اهداف مشترک این تفاهم باشیم .

انتهای پیام/

 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات