دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

تکمیل ۱۴۰هزار واحد مسکن مهر در دستور کار

وزیر راه و شهرسازی با بیان این مهم که امروز با تحویل ۱۰ هزار واحد دیگر، کار تکمیل یکصد هزار مسکن مهر به پایان رسید؛ مطرح کرد: ۱۴۰ هزار واحد دیگر باقی‌مانده که تکمیل آنها نیز در دستور کار است.

اقتصادی- رمزگشانیوز؛ مهرداد بذرپاش پیش از ظهر پنجشنبه در آئین افتتاح و بهره برداری ۱۰ هزار واحد مسکن مهر پردیس در جمع خبرنگاران گفت: واگذاری بیش از یک میلیون زمین روستایی در دستور کار قرار گرفته است.
وی گفت: تأمین زمین در میزان هکتار بالا کار بزرگی است، در طی انتخاب ۵۰ هزار هکتار زمین حدود ۲۳ هزار قطعه زمین به دلیل نامناسب بودن برای مسکن رد شدند، با توجه به اینکه در هشت سال گذشته پروژه‌های زیادی معطل مانده بودند.
وزیر راه و شهرسازی گفت: هر زمینی که آماده احداث عملیات مسکن شود برای دولت دو میلیارد ریال هزینه دارد این مبلغ را ضرب کنید در تعداد زمین‌هایی که برای مسکن آماده می‌شود تا میزان سرمایه‌گذاری دولت در حوزه مسکن را متوجه شوید.
وی از تأمین ۳۲ هزار قطعه زمین در قالب طرح جوانی جمعیت از سوی دولت خبر داد و گفت: طی این اتفاق شاهد جهش خوبی در حوزه مسکن هستیم.
بذرپاش با بیان این که بهار سال گذشته رشد در بخش مسکن منفی ۹ درصد بود، گفت: در بهار سال جاری به گفته بانک مرکزی رشد در بخش مسکن مثبت یک و هفت دهم درصد بوده و به گفته مرکز آمار مثبت چهار و ۶ دهم اعلام شد و ما موفق شدیم که در بخش ساختمان از منفی به مثبت برسیم، در حوزه ساخت و ساز و مسکن رونق خوبی داشتیم و با برنامه ریزی انجام شده در ۶ ماه باقی مانده امسال و سال آینده پروژه‌های باقی مانده به بهره برداری خواهند رسید.
وزیر راه و شهرسازی گفت: در ابتدای دولت ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده بود که دولت سیزدهم عملیات تکمیل این واحدها را آغاز کرده است، در این بخش آورده و بودجه‌ای نیز در کار نبود اما دولت سیزدهم خود را متعهد کرد که تمام ظرفیت‌های موجود برای اتمام این پروژه به کار گیرد، امروز با تحویل ۱۰ هزار واحد دیگر، کار تکمیل یکصد هزار مسکن مهر به پایان رسید و ۱۴۰ هزار واحد دیگر باقی‌مانده که تکمیل آنها نیز در دستور کار است.
وی گفت: در شهر مهستان یک هزار و ۴۰۰ واحد از مسکن‌های مهر باقی مانده افتتاح شد و هفته آینده با حضور رئیس جمهور همزمان با مترو پرند حدود چهار هزار مسکن مهر در شهر جدید پرند افتتاح و تقدیم مالکان خواهد شد و هم زمان باید نهضت کاهش قیمت تمام شده مسکن هم در کشور راه بیندازیم و همه عوامل را برای کاهش قیمت مسکن پای کار بیاوریم.
بذرپاش تأکید کرد: نظارت بر مشاوران املاک برای کاهش قیمت مسکن به راه افتاده است و برخوردهای نهادهای نظارتی تا آخر سال اجرا می‌شود تا مردم زندگی راحتی داشته باشند و انجام همه امور در راستای راحت تر شدن رویه زندگی مردم است، خانه‌هایی که به زحمت ساخته می‌شوند باید به دست نیازمند واقعی برسد تا سوداگری که در این بخش شاهدیم در بخش مسکن ملی کمتر اتفاق بیفتد و مساکن ساخته شده به دست نیازمند واقعی برسد.


 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات