چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

پرداخت بیش از پنج هزار میلیارد ریال تسهیلات به صنایع البرز

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت البرز اعلام کرد: ۶۴ واحد تولیدی و صنعتی امسال در کارگروه فنی ستاد تسهیلات خانه صمت این استان مشمول دریافت تسهیلات توسعه‌ای و سرمایه در گردش شدند که تا کنون ۳۴ واحد آنها پنج هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند.

البرز- رمزگشانیوز؛ حسین رجبی مطرح کرد: سایر واحدهای مشمول این تسهیلات نیز تا پایان امسال تسهیلات خود را از بانک‌ها دریافت خواهند کرد.
دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت استان البرز با اشاره به نتایج حاصل از برگزاری ۲۱ نشست کارگروه فنی ستاد تسهیلات درخانه صنعت، معدن وتجارت البرز افزود: در این نشست‌ها در مجموع ۱۵۵ پرونده صنعتگرانی که درخواست دریافت تسهیلات سرمایه در گردش و یا ثابت ارایه داده بودندمورد بررسی کارشناسی قرار گرفت.
وی گفت: طبق ضوابط تعیین شده نتایج حاصل از بررسی‌های کارشناسی در نشست کارگروه فنی ستاد تسهیلات البرز به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ارجاع می‌شود.
دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت البرز حمایت از واحدهای تولیدی استان را از اولویت های خانه صمت استان عنوان کرد و افزود: وظیفه خطیر این تشکل حرکت پرشتاب در مسیر رشد تولید و مهار تورم است.
رجبی ادامه داد: نشست‌های مستمر کارگروه ستاد فنی تسهیلات در روزهای شنبه هر هفته در خانه صمت از جمله اقداماتی است که با هدف رفع موانع واحدهای تولیدی استان تشکیل می‌شود.
دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت البرز گفت: امیدواریم با تقویت روند پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی، ایجاد فرصت های شغلی جدید و رونق درحد انتظار در اقتصاد استان البرز را تجربه کنیم.
وی تصریح کرد: کمک به توسعه صنعت، معدن و تجارت و نقش آفرینی در تولید و اشتغال از اهداف مهم خانه صمت استان است.
رجبی  تعامل و همراهی مدیران استانداری ، سازمان صمت و بانک های البرز که در نشست های کارگروه ستاد فنی تسهیلات خانه صمت حضوری موثر دارند را اقدامی موثر در رفع مشکل کمبود نقدینگی فعالان صنعت استان عنوان کرد.
قابل ذکر است؛ استان البرز دارای سه هزار و۷۶۰ واحد تولیدی و صنعتی است که ۱۵۰ واحد آنها به عنوان شاخص ملی شناخته شده‌اند.
خانه‌های صمت در استان‌ها با هدف واگذاری وظایف غیر حاکمیتی دولت به بخش خصوصی، طبق تبصره ۴۱ قانون برنامه دوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، بنا به درخواست جمع کثیری از تولید کنندگان و با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت تأسیس شده‌اند.


 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات