دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

تصفیه خانه آب شماره ۳ کرج به پیشرفت فیزیکی ۲۳ درصدی رسید

مدیرعامل آب و فاضلاب البرز مطرح کرد: عملیات اجرایی ساخت تصفیه خانه آب شماره ۳ کرج که از اوایل ۱۴۰۲ آغاز شده بود، به پیشرفت فیزیکی ۲۳ درصدی رسید.

البرز- رمزگشانیوز؛ حمید رضا نامداری ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی آبفای البرز اظهار کرد: عملیات اجرایی ساخت تصفیه خانه آب شماره ۳ کرج که از اوایل سال ماه ۱۴۰۲ آغاز شده بود، به پیشرفت فیزیکی ۲۳ درصدی رسید.
وی بیان کرد: از مجموع تخصیص سالانه ۱۱۰ میلیون متر مکعب از آب‌های سطحی برای البرز، ۸۵ میلیون متر مکعب آن سهم شهرستان کرج و فردیس است که ۶۵ میلیون متر مکعب آن از سد طالقان و توسط تصفیه خانه آب شماره ۲ کرج و فردیس برداشت شده و در شبکه آبرسانی توزیع می‌شود.
مدیرعامل آبفای البرز تصریح کرد: ۸ میلیون متر مکعب هم در تصفیه خانه آب شماره یک کرج برداشت می‌شود و برای دستیابی به ۱۲ میلیون متر مکعب باقیمانده از سهم تخصیص یافته از منابع سطحی، ساخت تصفیه خانه آب شماره ۳ کرج از اوایل سال ۱۴۰۲ آغاز شد که با بهره برداری نهایی از این تصفیه خانه طی ماه‌های آینده، استفاده از تخصیص‌های قانونی برداشت آب از منابع سطحی (سدهای کرج و طالقان) برای شهرستان کرج و فردیس کامل خواهد شد.
وی افزود: تصفیه خانه آب شماره ۳ کرج در حاشیه شرقی بلوار شورا و در کنار رودخانه کرج در حال احداث بوده و هزینه برآورد شده برای تکمیل نهایی آن ۸۰۰ میلیارد تومان است وبا بهره برداری از آن ۲۲۰ هزار نفر در کرج، فردیس، مهرشهر و مشکین دشت زیرپوشش قرار می‌گیرند.


 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات