دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رژه کاروان «شهید حججی» در افتتاحیه بازی‌های آسیایی

مراسم افتتاحیه نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی پس از یک سال تعویق، به میزبانی شهر هانگژو در کشور چین با اعلام رسمی رئیس جمهور این کشور در شرایطی آغاز شد که کاروان ایران با نام «شهید حججی» در این رویداد به میدان می‌رود.

ورزشی- رمزگشانیوز؛ ایرنا نوشت: نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی پس از یک سال تعویق به دلیل همه‌گیری کووید۱۹، امروز (شنبه ۲۳ سپتامبر- اول مهرماه) با سخنرانی و اعلام رسمی شی جین‌پینگ، رئیس جمهور چین در حضور توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک، نوردوم سیهامونی، پادشاه کامبوج، جان لی کاچیو، رهبر منصوب چین در هنگ‌کنگ و تنی چند از مقامات بلندپایه کشورها و همچنین مسئولان ارشد ورزش آسیا از جمله رادنیر سینگ، سرپرست شورای المپیک و کمیته‌های المپیک ٢٠٦ کشور آسیایی در ورزشگاه المپیک هانگژو/ Olympic Sports Center Stadium گشایش یافت.
در این مراسم سیدمناف هاشمی، دبیرکل کمیته ملی المپیک و سرپرست کاروان ایران که با نام «شهید حججی» در این رویداد بزرگ حضور یافته، حضور دارد. جواد فروغی، دارنده مدال طلای المپیک توکیو و ناهید کیانی، دارنده مدال طلای تکواندو قهرمانی جهان پرچمداران کاروان ایران بودند.
کاروان ایران با حضور نمایندگان رشته‌های مختلف در میان استقبلال تماشاگران در مراسم رژه حضور یافت.
در این رویداد بزرگ، ورزشکاران در ۴۰ رشته و ۶۱ ماده ورزشی برای ۴۸۱ مدال طلا با یکدیگر رقابت خواهند کرد. بازی‌های آسیایی هانگژو که از آن به عنوان بزرگ‌ترین و باشکوه‌ترین دوره در ادوار این رویداد یاد می‌شود، در بیش از ۵۰ ورزشگاه و سالن برگزار خواهد شد.
کاروان ایران با حدود بیش از ۵۲۰ ورزشکار در نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی شرکت کرده است.


 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات