چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تعیین تکلیف سینما هجرت کرج در دست اقدام است

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی کلان‌شهر کرج با اشاره به موضوع تهاتر و جابه جایی سینما هجرت کرج اعلام کرد: لایحه تعیین تکلیف این سینما توسط شهرداری کرج در دست بررسی و اقدام قرار گرفته است.

البرز- رمزگشانیوز؛ علیرضا سعیدی اظهار کرد: موضوع جابه جایی سینما هجرت کرج مربوط به ۱۲ سال پیش است اما این درخواست در کمیسیون فرهنگی شورای ششم مورد بررسی و تصویب شد.
وی ادامه داد: قرار براین شد که قطعه زمینی مربوط به تئاتر شهر در حاشیه بوستان تاجیکستان کرج در ازای ساختمان سینما هجرت به حوزه هنری استان البرز واگذار شود اما حوزه هنری افزون بر زمین تئاتر شهر درخواست تحویل یک قطعه زمین مازاد مربوط به پارکینگ عمومی در حاشیه زمین تئاتر شهررا داشت که به تائید شورای شهر نرسید.
سعیدی گفت: از آنجا که سینما هجرت یک فضای فرهنگی است براین اساس تهاتر آن با یک ملک فرهنگی مورد قبول شورا است اما درخواست حوزه هنری استان فراتراز ملک فرهنگی است.
وی ادامه داد: چند روز پیش لایحه تهاتر سینما هجرت و زمین تئاتر شهر کرج توسط شهرداری به شورای شهرکرج ارسال شد که به دلیل شفاف نبودن ابعاد لایحه، دوباره برای اصلاح به شهرداری ارجاع شد.
رییس کمیسیون فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج افزود: مقرر شد شهرداری کرج در مدت زمان یک ماه نسبت به رفع ابهامات تهاتر زمین تئاتر شهر و سینما هجرت اقدام لازم را انجام دهد و لایحه را به شورای شهر ارسال کند.
سعیدی تاکید کرد: در مجموع مدیریت شهری کرج آماده تعیین تکلیف سینما هجرت در کمترین زمان ممکن است و امیدواریم در آینده نزدیک پرونده ملکی این سینما مختومه شود.
مدیرحوزه هنری استان البرز چند روز پیش با اشاره به بلاتکلیفی ۱۲ ساله سینما هجرت کرج از مدیریت شهری کرج خواست این موضوع را در اسرع وقت حل و فصل نماید.
محمد مهرابی ادامه داد: از آنجا که ساختمان سینما هجرت کرج در طرح توسعه معابر شهری قرار گرفته و از سوی دیگر ساختمان آن فرسوده است، بنا براین حوزه هنری برای بازسازی یا تهاتر آن در بلاتکلیفی به سر می برد.
وی با بیان اینکه مکاتبات و هماهنگی ها برای جابه جایی سینما هجرت از سال ۱۳۹۰ آغاز شد، تصریح کرد: پس از مکاتبات فراوان در سال ۱۳۹۵(شورای چهارم کرج ) مقرر شد که شهرداری زمینی با ارزشی کمتر از ارزش روز سینما هجرت به حوزه هنری واگذار کند ولی به محض تصویب این موضوع، شورای پنجم بر سر کار آمد و مصوبات شورای قبلی در این زمینه بلاتکلیف ماند.
وی با بیان اینکه سینما هجرت دیگر استانداردهای لازم برای استفاده مردم را ندارد، گفت: حوزه هنری با استفاده از ظرفیت های خود می تواند بودجه کلانی را به استان البرز بیاورد و پردیس فرهنگی احداث کند و فقط در این زمینه نیازمند یک زمین است.


 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات