جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

«آزمون» بعد از ۱۰۰ روز به فوتبال اروپا بازگشت

سردار آزمون بعد از گذشت بیش از ۱۰۰ روز برای نخستین‌بار در یک دیدار باشگاهی در سطح اول اروپا به میدان رفت.

ورزشی- رمزگشانیوز؛ ایرنا نوشت: در روزهای پایانی نقل و انتقالات فوتبال اروپا سردار آزمون مهاجم ۲۸ ساله تیم ملی فوتبال ایران با قرارداد یک ساله و قرضی و بند خرید ۱۲ میلیون یورویی به تیم آ اس رم ایتالیا پیوست تا شاگرد خوزه مورینیو در این تیم باشد.
سردار آزمون در یک فصل و نیم حضور خود در بایرلوکوزن در ۴۴ بازی برای این تیم آلمانی به میدان رفت که موفق به زدن ۵ گل و ثبت ۵ پاس گل شد تا این مهاجم ایرانی انطور که انتظار می‌رفت نتواند انتظارات را برآورده کند تا با نظر ژابی آلونسو سرمربی اسپانیایی لورکوزن این بازیکن با قرارداد قرضی از این تیم جدا شود تا شانس خود را در پایتخت ایتالیا و زیر نظر مورینیو امتحان کند.
هرچند سردار در جالوروسی نیز کار سختی برای حضور در ترکیب دارد. پائولو دیبالا که با آرژانتین به عنوان قهرمانی جهان رسید در کنار تامی آبراهام و آندرا بلوتی مهاجمان رم هستند که به خودی خود کار این مهاجم ایرانی برای حضور در ترکیب را سخت می‌کنند. کار سردار زمانی سخت‌تر می‌شود که بدانیم رمی‌ها بعد از جذب آزمون به سراغ مهاجم تیم ملی بلژیک رفتند و با قرارداد قرضی روملو لوکاکو مهاجم فصل گذشته اینترمیلان را از چلسی به خدمت گرفتند.
لوکاکو که شب گذشته در کنار دیبالا در دومین بازی خود با لباس جالوروسی به میدان رفت موفق شد نخستین گل خود برای این تیم را در دقیقه ۸۲ به ثمر برساند. دیبالا نیز در دقایق ۲ و ۵۵ بازی موفق شد دو بار دورازه امپولی قعرنشین را باز کند. در ادامه نیز بلوتی دیر مهاجم رمی‌ها که در دقیقه ۶۵ بازی به جای دیبالا به میدان آمد و در دقایق ۷۹ و ۸۲ پاس گل داد تا اون نیز نقش پررنگی در برد ۷ گل رم داشته باشد.
مورینیو در دقیقه ۸۴ تنها دو دقیقه بعد از گلزنی لوکاکو ترجیح داد مهاجم ایرانی خود را که با مصدومیت جرئی به جالوروسی منتقل شد به میدان بیاورد تا آزمون نیز دقایقی هر چند کوتاه فرصت داشته باشد خودی نشان دهد. این درحالی است که آزمون آخرین بار در رقابت‌های باشگاهی در ۶ خرداد ماه در بازی لورکوزن با تیم بوخوم در هفته ۳۴ رقابت‌های بوندسلیگا از ابتدا در ترکیب لورکوزن قرار گرفته بود.
در بازی شب گذشته تمامی مهاجمان رم عملکرد قابل قبولی را از خود به جایی گذاشتند و آزمون نیز بعد از ۱۱۲ روز به میادین بازگشت.
آزمون در پایان این دیدار با کسب نمره ۶.۶ نمره قابل قبولی را در دقایق کوتاهی که در زمین بازی حضور داشت کسب کرد اما با توجه به گلزنی لوکاکو و دیبالا و همچنین درخشش بلوتی به عنوان یار تعویضی به نظر می‌رسد مهاجم ایرانی در رم کاری به مراتب سخت از حضور در بایرلورکوزن دارد. حال باید بنشینیم و ببینیم آیا سردار می‌توان از پس این ماموریت غیرممکن بر بیاید یا خیر؟
گفتنی است؛ شاگردان مورینیو با کسب نخستین برد خود در این فصل با جهش ۸ پله‌ای حالا در رده دهم جدول رده‌بندی قرار گرفتند.


 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات