سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

تحویل ۷۰ پروژه مدرسه‌سازی در البرز از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز گفت: از ابتدای کار دولت سیزدهم تا کنون ۷۰ پروژه مدرسه‌سازی در این استان با همراهی خیرین تحویل آموزش و پرورش البرز انجام شده است.

البرز- رمزگشانیوز؛ محسن پورگلیان روز جمعه در سخنان پیش از خطبه‌های نمازجمعه کرج با بیان اینکه هر سال به طور متوسط ۳۵ مدرسه در البرز احداث شده است افزود: این واحدهای آموزشی در فضای ۸۵ هزار مترمربع ساخته شده‌اند.
وی توجه به سند تحول آموزش و پرورش را یکی از اولویت‌ها در نوسازی مدارس دانست و اظهار کرد: ما در مدرسه‌سازی فقط یک فرایند تک بعدی و ساختن کلاس درس را مدنظر قرار نمی‌دهیم بلکه ما ۶ ساحت مختلف را برای اینکه یک دانش‌آموز در این ۱۲ سال در حیطه‌ها و زمینه‌های مختلف استعدادهای خود را به منصه ظهور برساند، در نظر می‌گیریم.
پورگلیان یکی از این ساحت‌ها را در عرصه اعتقادی عبادی برشمرد و گفت: این بخش را در فضاهای نمازخانه ای ایجاد می‌کنیم و یکی دیگر از این ساحت‌ها در عرصه اقتصادی و حرفه ای برای دانش‌آموزان است که در فضاهای کارگاهی دیده شود.
وی موضوعات علمی، ورزشی، اجتماعی و زیباشناختی را از دیگر این ساحت‌ها عنوان کرد و افزود: برای ایجاد این فضاها مدارس دولتی و عادی نسبت به مدارس غیر دولتی ارجحیت دارد و فضای استانداردی دارند.
وی با اشاره به نیاز استان البرز به کمک خیرین مدرسه‌ساز اظهار کرد: علی‌رغم مدرسه سازی های مناسبی که در استان البرز داریم ولی به دلیل رتبه اول مهاجرپذیری البرز و مهاجرت سالانه ۱۰۰ هزار نفر به این استان همچنان نیاز به ساخت فضاهای آموزشی جدید داریم.
گفتنی است؛ استان البرز در سال تحصیلی پیش رو حدود ۵۳۰ هزار دانش‌آموز دارد.


 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات