یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیر توزیع برق اشتهارد:

تلفات برق اشتهارد به 3 و نه دهم درصد رسید

مدیر توزیع برق اشتهارد از تلفات برق اشتهارد به 3 و نه دهم درصد خبر داد.

به گزارش رمزگشا   نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان البرز مسلم دهقان نیری اظهار داشت: در انتهای سال 1397 تعداد مشترکین این شهرستان 20 هزار و 138 انشعاب و پیک بار آن 114 مگاوات ساعت بوده که فروش انرژی 614 هزار مگاوات ساعت معادل 59 میلیارد ریال بوده است. 

وی تصریح کرد: در اشتهارد دو شهرک صنعتی فعال وجود دارد که دو پست فوق توزیع که جمعا 180 مگاولت آمپر ظرفیت دارند، برق اشتهارد را تامین می کنند. با توجه به رشد روز افزون اشتراکهای صنعتی ، توجه ویژه به احداث و تقویت زیرساخت در حوزه فوق توزیع و انتقال در این شهرستان ضروری است.

دهقان نیری اظهار داشت: در حال حاضر تاسیسات موجود شهرستان اشتهارد دارای 689 کیلومتر شبکه فشار متوسط، 181 کیلومتر شبکه فشار ضعیف، 7 هزار و 378 دستگاه چراغ روشنایی معابر، 34 فیدر فشار متوسط، هزار و 744 دستگاه پست هوائی ، 184 دستگاه پست زمینی اختصاصی و یک دستگاه پست زمینی عمومی می باشد.

وی با اشاره به اینکه 87 درصد مصرف برق شهرستان اشتهارد را مشترکین صنعتی مصرف می کنند افزود: درصد تلفات شبکه در سال 94 از 5.9 درصد به 3.9 درصد در پایان سال 97 رسیده که این عدد از هدف تعیین شده پایین تر می باشد هدف تکلیفی سال 97 عدد 4.2 درصد بوده که موفق شدیم این عدد را به 3.9 کاهش دهیم.

مسلم دهقان نیری  گفت: در بحث کشف انشعابات غیرمجاز در سال 97 جمعا 259 انشعاب غیرمجاز کشف و مبلغ 574 میلیون تومان بهای انرژی و 122 میلیون تومان خسارت به شبکه وصول شده است که این منطقه برای سه سال متوالی رتبه اول و رسیدن به هدف کاهش تلفات برای دوسال متوالی رتبه اول و رسیدن به هدف وصول مطالبات کمترین زمان احداث شبکه برای تامین برق مشترکین برای سه سال متوالی که 150 روز بود و در 18 ماه گذشته 8 مرتبه رتبه اول و 4 مرتبه رتبه دوم در ارزیابی ماهانه مناطق کسب کرده است.

وی اظهار داشت: در سال 97 از مجموع حدود یک میلیارد و 600 میلیون تومان پاداش پرداخت شده به مشترکین همکار در طرح های مدیریت مصرف تابستان 97 کل شرکت پرداخت شده که مبلغ 752 میلیوین تومان مربوط به شهرستان اشتهارد بوده و در سال گذشته سهم بسیار قابل توجهی که بالغ بر 40 درصد مدیریت مصرف می باشد را برای عبور از پیک تابستان داشته است این در حالی است که 9 درصد فروش انرژی شرکت را دارا بوده است. در ضمن بیشترین عددی که یک مشترک به عنوان پاداش همکاری در مدیریت بار تابسان 97 دریافت کرد  مربوط به شرکت فولاد چدن آذر بمبلغ 166 میلیون و 800 هزار تومان بوده است.
وی در ادامه افزود: به منظور همکاری در پیشبرد طرح های مدیریت مصرف تابستان سال 98 جلسه ای با مدیر شهرک صنعتی اشتهارد برگزار شد که در آن جلسه آقای مهندس فرشی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان البرز هم حضور داشتند که تا این لحظه توانستیم 110 تفاهم نامه برای مشترکین عمده مدیریت تابستان 98 منعقد کنیم. مولدهای صنایع و مولدها و سایر طرح های تشویقی که توانیر اعلام کرده است جزئی از این تفاهم نامه ها می باشد.

وی در پایان با اشاره به توفیقات شایسته مدیریت توزیع برق شهرستان اشتهارد در زمینه های علمی ، فرهنگی و خدمت رسانی به مردم که مورد تقدیر قرار گرفته گفت: مقاله هایLife time Base Method for preventive maintenance of Distribution Transformer در سومین کنفرانس بهره برداری و دیسپایچنگ تبریز در سال 93 توسط آقایان وحید زارعی و محمدرضا عظیمی زاده، کنترل کیفی و تست فنی ترانسفورماتورهای عمر بالا در شرکت توزیع نیروی برق البرز در پنجمین کنفرانس بهره برداری و دیسپاچینگ – اردبیل در سال 1395 توسط آقایان محمدرضا عظیمی زاده و مسلم دهقان نیری، تاثیر دو سناریو در بخش کشاورزی بر روی مصرف کلان انرژی کشور با چشم انداز 1400 – مقاله برتر در کنفرانس بین المللی انرژی – پژوهشگاه نیرو در سال 1397 توسط آقایان محمدرضا عظیمی زاده مسلم دهقان نیری و مقاله بررسی فنی – اقتصادی نصب پله خازنی ثابت در پست های هوایی مشترکین صنعتی جهت حذف توان راکتیو، بی باری ترانسفورماتور بمنظور کاهش تلفات در بی باری شبکه در کنفرانس چالش های مهندسی برق استان البرز درسال 1397 که توسط آقایان محمدرضا عظیمی زاده مسلم دهقان نیری ارائه شده است.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات