جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیرکل آموزش و پرورش البرز:

آموزش و پرورش البرز با کمبود ۴۹۰۰ نیرو مواجه است

مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: در استان البرز ۱۳ هزار و ۵۰۰ کلاس درس داریم که از این تعداد، ۱۴۴ کلاس یک تا ۱۰ نفر، ۴۰۳۵ کلاس بالای ۳۵ نفر و ۹۳ کلاس بین ۴۶ تا ۵۲ نفر جمعیت دارد که عمده آنها در کمالشهر و محمدشهر است.

به گزارش رمزگشانیوز؛ به نقل از ایسنا، علی حجرگشت روز سه شنبه هفتم شهریور در جلسه شورای اداری البرز که با حضور رئیس سازمان استخدامی کشور برگزار شد، با اشاره به تراکم بالای دانش‌آموزی در استان، گفت: میانگین کشوری جمعیت دانش‌آموزی در کشور۲۷.۴ و در البرز ۳۱.۵ است که اگر تراکم روستایی از این شاخص کم شود این تراکم بسیار بالاتر خواهد رفت.

وی ادامه داد: در استان البرز ۱۳ هزار و ۵۰۰ کلاس درس داریم که از این تعداد، ۱۴۴ کلاس یک تا ۱۰ نفر، ۴۰۳۵ کلاس بالای ۳۵ نفرو ۹۳ کلاس بین ۴۶ تا ۵۲ نفر جمعیت دارد که عمده آنها در کمالشهر و محمدشهر است.

حجرگشت به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش البرز اشاره کرد و افزود: البرز با کمبود ۷۴۴ آموزگار، ۲۷۲۱ دبیر و هنرآموز و ۱۴۴۲ سرایدار و در مجموع ۴۹۰۷ نیروی انسانی مواجه است که بخشی از این کمبود از طریق حق‌التحریر شاغلان و بازنشستگان جبران می‌شود.

این مسئول در ادامه تعداد دانش‌آموزان ۵۲۰ هزار نفر و تعداد نیروی آموزش و پرورش را ۲۵ هزار نفر و نسبت دانش آموز به نیرو را ۲۰ به یک اعلام کرد و گفت: این در حالی است که به عنوان نمونه کرمانشاه با ۳۳۶ هزار دانش‌آموز به اندازه البرز و مازندران با ۵۰۰ هزار دانش آموز ۳۷ هزار و ۲۰۰ پرسنل دارد.

وی در خصوص وضعیت ادارات آموزش و پرورش البرز، گفت: فردیس حدود ۱۱ سال است شهرستان شده اما با ۸۵ هزار دانش آموز هنوز آموزش و پرورش مستقل ندارد، شهرستان چهارباغ هم بعد از چهار سال هنوز چنین وضعیتی دارد. کرج هم ۲۸ سال پیش براساس جمعیت ۱۸۰ هزار نفری دانش‌آموزی به چهار ناحیه تقسیم شده است اما اکنون با ۳۳۰ هزار جمعیت همچنان در قالب همان چهار ناحیه به کار مشغول است.

وی در پایان خواستار اجرای قانون بومی گزینی برای البرز شد.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات