جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهور اعلام کرد؛

افتتاح بیش از ۱۰ هزار طرح عمرانی و اشتغالزایی روستایی کشور

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهور گفت: همزمان با هفته دولت بیش از 10 هزار طرح عمرانی و اشتغالزایی روستایی کشور با اعتبار 180 هزار میلیارد ریال در کشور افتتاح شد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «سید امیرحسین مدنی» روز دوشنبه  با حضور در روستای شهراسر شهرستان طالقان در استان البرز افزود: این طرح‌ها در زمینه‌های ارتباطات، آب، برق و گازرسانی، ایجاد خانه بهداشت و فضای آموزشی، راهسازی و بهسازی راه، طرح هادی، کشاورزی، مسکن و اشتغال روستایی است.

وی بیان کرد:  این طرح‌ها در حدود 13 هزار روستا و مناطق کم برخوردار در سال جاری توسط دولت صورت گرفته است.

معاون رییس جمهور در ادامه گفت: شاهد به ثمر نشستن یکی از طرح‌های مهم که در دولت سیزدهم مورد پیگیری قرار گرفته می‌باشیم که این مهم در هفته دولت موجب گازرسانی به 16 روستای شهرستان طالقان انجام شد که تا کنون از نعمت گاز محروم بوده‌اند.

وی اظهار کرد: رییس جمهور و هیئت دولت نگاه ویژه به مناطق روستایی و محروم دارند که در حوزه روستا هر آنچه اتفاق می‌افتد گسترش خدمات زیر ساختی باید اتفاق بیافتد.

مدنی کاستی‌های در سطح روستا را از عوامل مهم مهاجرت دانست و افزود: عدم توجه به اقتصاد روستا می‌تواند در موضوع مهاجرت نقش به‌سزایی را داشته باشد.

وی یادآورشد: در حوزه آبرسانی نیز 10 هزار روستا  نشانه گذاری شده و حدود سه هزار روستا مشکلات تنش آبی آنها مرتفع شده است و در ادامه امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم هفت هزار روستای باقی مانده نیز به همت وزارت نیرو به سرانجام برسد.

مدنی گفت: در حوزه‌های اقتصادی نیز طرح‌های بسیار خوبی در حال اقدام می‌باشد و امیدواریم که موجب خیر و برکت برای مردم روستاها باشد.
گالری عکس
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات