سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

با توسعه تصفیه‌خانه آب شماره 1

15درصد به ظرفیت برداشت آب از سد کرج افزوده شد

با اتمام مراحل توسعهٔ تصفیه‌خانه آب شماره یک کرج، معادل 15  درصد به ظرفیت برداشت آب شرب از سد امیرکبیر کرج اضافه شد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «حمیدرضا نامداری» مدیرعامل شرکت آبفای البرز با اعلام این خبر گفت: تصفیه‌خانه آب شماره 1 واقع در حصار کرج در ابتدا با ظرفیت 6480 مترمکعب در شبانه‌روز در سال 1344 وارد مدار بهره‌برداری شد و در سال 1384 ظرفیت آن به 25 هزار و 920 مترمکعب در شبانه‌روز ارتقا یافت. اما به علت بارگذاری جمعیت بسیار بالا طی سال‌های اخیر در کرج، در سال 1401 توسعهٔ این تصفیه‌خانه برای برداشت بیشتر آب از سد کرج با استفاده از تخصیص‌های قانونی وزارت نیرو، مدنظر قرار گرفت.

مدیرعامل آبفای البرز ادامه داد: توسعه تصفیه‌خانه آب شماره یک کرج 8640  مترمکعب در شبانه‌روز با استفاده از فن آوری نوین به ظرفیت قبلی افزوده می‌شود که هم اکنون در حال بهره‌برداری آزمایشی است و تا انتهای تابستان سال جاری به طور کامل وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

مهندس نامداری هزینه توسعه تصفیه‌خانه شماره  1 را 30 میلیارد تومان ذکر کرد و بیان داشت: این طرح به‌منظور جبران بخشی از کمبودهای آب کرج به خصوص در تابستان و افزایش تاب‌آوری شبکه توزیع آب اجرا شده و به‌این‌ترتیب جمعیت زیرپوشش این تصفیه‌خانه از 105 به 140 هزار نفر افزایش می‌یابد و مناطق کم‌برخوردار از آب شامل حصار، کلاک، ساسانی، خیابان‌های برغان و فروغی زیرپوشش تصفیه‌خانه قرار می‌گیرند.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات