شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

 مدیرکل تعاون خبر داد:

فعالیت بیش از ۴ هزار تعاونی در البرز

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز گفت: در البرز بیش از چهار هزار تعاونی فعال است که در بخش‌های مختلفی مثل کاریابی، تولید،اشتغال، مسکن و .... فعالیت دارند.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «عبدالله دارایی» روز چهارشنبه یکم شهریور در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: هفته تعاون بهانه‌ای برای قدردانی از جامعه کار، تولید و تعاون است.

وی ادامه داد: در این هفته که از امروز تا هفتم شهریور ادامه دارد برنامه‌های مختلفی پیش‌بینی شده که این برنامه‌ها با حضور در مزار شهدا آغاز شد.

وی افزود: شعار امسال این هفته حکمرانی تعاونی، حکمرانی مردمی است که برخاسته از دولت مردم نهاد و اقتصاد مردمی است.

دارایی تاکید کرد: در البرز بیش از چهار هزار تعاونی فعال است که در بخش‌های مختلفی مثل کاریابی، تولید، اشتغال، مسکن و .... فعالیت دارند.

این مسئول افزود: از مجموع تعاونی‌های البرز هزار مورد به صورت فعال و خاص در حوزه‌های مختلف صادراتی، عمومی، خدماتی، توزیعی و... فعالیت دارند.

این مسئول توضیح داد: امسال تعدادی از این تعاونی‌ها به عنوان  تعاونی ملی برتر معرفی و تقدیر خواهند شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: برای تقویت و حمایت از تعاونیهای فعالیت برنامه ریزی درستی صورت گرفته چون با توانمندسازی آنها شاهد رشد اقتصادی استان خواهیم بود.

وی ابراز کرد: امروز حدود پنج درصد از اقتصاد اشتغال کشور مبتنی بر فعالیت تعاونی‌ها است که قطعا باید سهم بیشتری را به خود اختصاص دهد.

دارایی افزود: در ۱۴۰۱ بیش از دو هزار نفر در نمودار اشتغال استان از ناحیه حوزه تعاون صاحب شغل شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از تعاونی‌های استان را به سمت دانش بنیان شدن سوق داده‌ایم، ابراز کرد: خوشبختانه با پیگیری تعدادی از شرکتهای دانش بنیان که تولید قابل توجهی دارند را توانسته‌ایم به سمت تعاونی شدن سوق دهیم.

وی با اشاره به اینکه بنا به فرمایش مقام معظم رهبری باید ۲۵ درصد اقتصاد از طریق تعاونی‌ها پیش رود، گفت: سیاست ما این است که برای تحقق این امر از ظرفیت علمی مراکز علمی و واحدهای پژوهشی استان استفاده کنیم.

وی در ادامه با اشاره به گلایه مردم از مشکلاتی که برخی از تعاونی‌های مسکن مهر دارند، تصریح کرد: با رایزنی و پیگیری تلاش کردیم مشکلات موجود را به حداقل برسانیم تا سریعتر به مالکان تحویل داده شود.

وی گفت:  سال گذشته۱۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به جامعه تعاون استان پرداخت شده است که امیدواریم با جذب اعتباری حدود سه هزار میلیاردی بخش تعاون در کشور، سهم مناسبی هم به البرز تعلب بگیرد.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات