جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

استاندار البرز:

 افزایش قیمت بنزین و نان شایعه است

 نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: البرز عقب‌ماندگی‌های فراوانی در بخش‌های مختلف دارد که با نگاه و کار جهادی قابل‌جبران خواهد بود که البته اکنون در مسیر درستی قرار گرفته‌ایم و باید سرعت بیشتری به این روند بدهیم.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «مجتبی عبداللهی» در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که روز چهارشنبه ۲۵ مردادماه ۱۴۰۲ در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن معرفی «توحید شیریزاد» به‌عنوان رئیس جدید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و قدردانی از « عبدالرضا کریم‌پور ملک‌شاه» رئیس سابق، افزود: امید است با مدیریت باانگیزه و مجرب در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان شاهد تحول در مسیر توسعه استان باشیم.

 وی ادامه داد: استان البرز رتبه نخست کشور در ثبت‌نام متقاضیان داوطلبی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را کسب کرد.

 عبداللهی گفت: در دوره یازدهم ۳۷۵ نفر ثبت‌نام کرده بودند که امسال این رقم به هزار و ۴۳۲ نفر رسید، بر این اساس به‌ازای هر کرسی استان در مجلس شورای اسلامی حدود ۵۰۰ متقاضی ثبت‌نام کرده‌اند که تعداد قابل‌توجهی را نیز بانوان تشکیل می‌دهند.

 وی افزود: استقبال از ثبت‌نام در انتخابات، نوید انتخاباتی پرشور می‌دهد و بیانگر اعتماد و همراهی مردم است از این ما مکلف هستیم که بستر لازم برای این رویداد بزرگ را فراهم کنیم.

 استاندار البرز گفت: باید همچنان شبانه‌روزی و جهادی تلاش کنیم تا رضایتمندی مردم را کسب کنیم و در مسیر حل مشکلات و ارتقا رفاه و آسایش مردم با برنامه گام برداریم.

 وی افزود: مهم‌ترین ملاک و شاخص ارزیابی مدیران، اقدام در جهت کسب رضایتمندی مردم است از این رو ضرورت دارد در این رابطه با نگاه مثبت نسبت به حل موانع و مشکلات وارد عمل شوند.

 عبداللهی گفت: استان البرز در مجموع شاخص‌های عملکرد ابلاغی به رتبه پنجم کشور دست‌یافته که رتبه در دوره قبل نهم بود.

 وی افزود: بر این باور هستم که البرز ظرفیت کسب رتبه نخست را داشت؛ ولی برخی دستگاه‌ها موفق نشدند در زمان مقرر نسبت به تکمیل فرم‌های ارسالی اقدام کنند.

 استاندار البرز گفت: اکنون نیز با توجه به اینکه در آستانه برگزاری جشنواره شهید رجایی قرار داریم، مهم‌ترین شاخص‌های ارزیابی و امتیازدهی به مدیران، اقدام در راستای جوانی جمعیت، افزایش بهره‌وری، ایجاد اشتغال و مسکن است.

 عبداللهی گفت: در آستانه بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس هستیم و باید بسترهای لازم را برای دانشجویان و دانش‌آموزان فراهم کنیم، فرمانداران و شهرداران باید در تعامل با هم امکانات و شرایط لازم را مهیا کنند.

 این مسئول بر ضرورت ایجاد امکانات لازم جهت اختصاص مجموعه‌های اردوگاهی برای دانش‌آموزان و کارکنان آموزش‌وپرورش استان از سوی شهرداری‌ها، تأکید کرد.

 وی با اشاره به برپایی اجتماع بزرگ اربعین، اضافه کرد: البرز پشتبان استان ایلام در برگزاری اجتماع اربعین است؛ بنابراین مدیران مربوطه باید در این راستا نیز همراهی کنند.

 عبداللهی به‌ضرورت توسعه گردشگری و بوم‌گردی در استان اشاره کرد و گفت: اقامتگاه‌های بوم‌گردی در روستاها، علاوه بر جذب گردشگران و حفظ بافت روستا صرفه اقتصادی بالایی برای روستاییان و اشتغال‌زایی قابل‌توجهی را نیز همراه خواهد داشت.

 وی افزود: مدیران مربوطه باید در این رابطه مشوق‌هایی در نظر بگیرند و حمایت ویژه‌ای را با برنامه‌ریزی دقیق به این امر معطوف کنند.

 عبداللهی با اشاره به پیگیری در خصوص ارتقا شهرهای محمد شهر، کمال شهر و ماهدشت به شهرستان، اضافه کرد: ارتقا این ۳ شهر نیازمند مصوبه مجلس شورای اسلامی است و اکنون همراه با سایر طرح‌های کشور در این‌خصوص در انتظار مصوبه است.

وی گفت: ستاد جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و جلوگیری از تغییر کاربری در شهرستان های استان تشکیل شود.

استاندار البرز افزود: افزایش قیمت بنزین و نان شایعه است و هیچ تصمیمی در این رابطه گرفته نشده بنابراین از مدیران انتظار می‌رود با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم، مانع تنش در جامعه شوند.

وی گفت: البرز عقب ماندگی های فراوانی در بخش های مختلف دارد که با نگاه و کار جهادی قابل جبران خواهد بود که البته اکنون در مسیر درستی قرار گرفته ایم و باید سرعت بیشتری به این روند بدهیم.

عبداللهی گفت: امید است با تلاشی که صورت می گیرد و اهتمام مدیران در حوزه های مربوطه، بتوانیم استان را در زیرساخت ها و سرانه ها به وضعیت نرمال کشور برسانیم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به معارفه فرخ نژاد مدیرکل جدید صدا و سیمای استان پرداخت و از مقدسی، مدیر سابق نیز قدردانی کرد، همچنین خواستار ارتقا کیفیت تولیدات صدا و سیمای استان با محوریت مردم و جلب مخاطب شد.

در پایان این نشست نیز طرح جامع شهر کمالشهر با بررسی های صورت گرفته و اکثریت آرا اعضا، مصوب شد.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات