دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی:

۳۵ هزار هکتار زمین در کشور برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در حال آماده‌سازی است

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی گفت: قانون جهش تولید مسکن مصوب شد تا علاوه بر ساخت سالی ۳۵۰ هزار واحد مسکن شهری و ۲۰۰ هزار واحد روستایی سالانه حدود ۴۵۰ هزار واحد مسکن نیز اضافه بر آن در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش رمزگشانیوز؛  «روح الله اکبری» در جلسه شورای مسکن و ستاد بازآفرینی شهری شهرستان اشتهارد که روز شنبه ۲۱ مردادماه ۱۴۰۲ در سالن جلسات فرمانداری اشتهارد برگزار شد، به اهداف طرح نهضت ملی مسکن در کشور، افزود: اتخاذ تدبیر برای تامین مسکن برای مردم یک تکلیف قانونی و مطالبه مردمی است.

وی ادامه داد: با احصا نیازهای شرایط موجود، تامین سالانه هزار واحد مسکن در کشور ضرورت دارد تا عقب ماندگی ها در این راستا جبران شود.

اکبری گفت: علاوه بر نیاز سالانه با انباشتی از سال های گذشته در حوزه تامین مسکن مواجه هستیم، باید تلاش مضاعفی داشته باشیم.

وی افزود: قانون جهش تولید مسکن مصوب شد تا علاوه بر ساخت سالی ۳۵۰ هزار واحد مسکن شهری و ۲۰۰ هزار واحد روستایی سالانه حدود ۴۵۰ هزار واحد مسکن نیز اضافه بر آن در دستور کار قرار گیرد.

این مسئول گفت: با اتخاذ تصمیم‌ها و مصوبات، سال اول طرح نهضت ملی مسکن با عنوان بسترسازی و تامین زیرساخت‌ها بود.

وی با بیان اینکه از سال دوم سال ساخت شروع شده و در حال شتاب است، افزود: ۴ هزار میلیارد تومان تامین مالی نیاز است که نصف آن را مردم و باقی از طریق تسهیلات مهیا می شود و ۴۸۰ هزار میلیارد تومان نیز در تامین زیرساخت ها صرف می‌شود.

اکبری گفت: حدود ۷۰ درصد اراضی مورد نیاز از طریق الحاق زمین جدید به محدوده شهرها تامین می‌شود که تامین زیرساخت‌ها و روند قانونی آن زمان بر و دشوار بوده است.

وی افزود: اکنون ۳۵ هزار هکتار زمین برای اجرای طرح ملی نهضت مسکن در کشور تامین شده که فرآیند آماده سازی این اراضی در حال اجراست.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات