پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

نماینده استان البرز در شورای عالی استان‌ها:

طالقان به عنوان منبع تامین آب پایتخت دچار کم آبی است

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات، پژوهش و فناوری‌های دانش بنیان شورای عالی استان‌ها در نوزدهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها ضمن درخواست اصلاح حدود و حریم سد و رودخانه طالقان در دیدار با محرابیان وزیر نیرو، خواستار اختصاص حق آبه به این شهرستان شد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ نوزدهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها با حضور «علی اکبر محرابیان» وزیر نیرو و اعضای شورای عالی استان‌ها در روز پنج شنبه برگزار شد. در حاشیه این نشست «ایرج بذرگری» نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات، پژوهش وفناوری‌های دانش بنیان شورای عالی استان‌ها و نماینده استان البرز در شورای عالی استان‌ها، طی در خواستی به قوانین شورای عالی امنیت ملی در خصوص حدود و حریم‌های سد و رودخانه طالقان و محدودیت‌ها بی حد و مرز آن اشاره کرد.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه این قوانین روستاهای بالادستی و پایین دستی شهرستان طالقان را دچار مشکل و مضیقه کرده است.

بذرگری در ادامه اظهار داشت: با پیگیری از شورای عالی امنیت ملی می‌بایست با ایجاد زهکشی‌ها، تصفیه‌خانه‌ها و دیگر مسائل استاندارد و کارشناسی شده مانند سایر کشورهای پیشرفته و توسعه یافته، این حریم‌ها به حداقل برسد تا حقوق مردم ضایع نگردد. در این صورت روستاهای بالادست و پایین دستی سدطالقان می‌توانند از موهبت الهی آب و خاک سرزمینشان به نحو مطلوب و شایسته بهره‌برداری نمایند.

نایب رئیس کمیسیون  آموزش، تحقیقات، پژوهش وفناوری‌های دانش بنیان شورای عالی استان‌ها در انعکاس بخشی دیگر از مطالبات مردم طالقان اظهار داشت: طالقان به عنوان تامین کننده آب پایتخت و چند استان همجوار آب آشامیدنی و کشاورزی این استان‌ها را تامین می‌کند، اما خود از مشکل کم آبی در در حوزه کشاورزی و هم آشامیدنی رنج می‌برد و علت این مساله سوء مدیریت در زمینه آب است.
گالری عکس
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات