یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

 آیین تحلیف قضات پنجمین دوره کارآموزی قضایی استان البرز برگزار شد

 19 کارآموز قضایی پنجمین دوره کارآموزی دادگستری استان البرز پس از آیین تحلیف، شروع به کار کردند.

به گزارش رمزگشانیوز؛  آیین تحلیف 19 نفر از کارآموزان قضایی مرکز آموزش دادگستری کل استان البرز که دوره آموزشی و کلیه پودمان‌ها و آزمون جامع پایان دوره را با موفقیت به پایان رساندند در دادگستری کل استان البرز برگزار شد.

 در این مراسم رئیس‌کل دادگستری استان البرز به ذکر برخی توصیه‌ها نسبت به قضات جوان پرداخت و آن‌ها را امیدهای آینده دستگاه قضایی نامید و گفت: روایات و احادیث متعددی در خصوصشان و جایگاه قضاوت وجود دارد که همگی موید منزلت رفیع منصب قضا در جامعه اسلامی است.

 «حسین فاضلی هریکندی» با اشاره به احادیثی از پیامبر عظیم الشان اسلام (ص)، امیرالمؤمنین (ع) و امام صادق (ع) که توصیه به قضاوت به حق داشته و بهترین مردم و خلق را قضاوت کنندکان به حق در بین مردم می‌دانند متذکر شد: در مجموع آنچه همه ما به‌عنوان قاضی مأموریت داریم قضاوت به حق است.

 وی قضاوت بر اساس قوانین و مقررات را مصداق «قضاوت به حق» برشمرد و تصریح کرد: عمل به قانون توصیه به همه قضات است؛ هر موقع به قانون عمل کردید مطمئن باشید که در پیشگاه الهی و وجدان خود از نظر شرعی و قانونی عذر موجه دارید.

 عالی‌ترین مقام قضایی استان البرز در ادامه به ذکر برخی توصیه‌ها خطاب به قضات جوان پرداخت و متذکر شد: سیاست‌های ابلاغی قوه قضائیه و توصیه‌های رئیس عدلیه همواره باید موردتوجه قرار گیرند.

 وی با یادآوری دیدار سال جاری رهبر معظم انقلاب اسلامی در هفته قوه قضائیه با مسئولان قضایی متذکر شد: همان‌طور که ایشان هم تأکید کردند برخورد نامناسب با مردم و اصحاب پرونده حتی اگر رأی به نفع آنها هم باشد آن فرد را دل‌شکسته می‌کند؛ بنابراین چه‌بسا قضاوت‌های به حقی که داریم؛ ولی اگر توأم با رفتار در شأن مردم نباشد برای مراجعان پذیرفتنی نیست.

 فاضلی هریکندی در ادامه حفظ سلامت و خودمراقبتی را به قضات توصیه کرد و مسئولیت خطیر آن‌ها را در این مسیر یادآور شد.

 در این مراسم که با حضور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان، رئیس حفاظت‌واطلاعات و مسئول ارزشیابی قضات دادگستری کل استان البرز برگزار شد 19 نفر از پذیرفته‌شدگان پنجمین دوره کارآموزی قضایی البرز که با موفقیت آزمون‌ها را گذرانده بودند تحلیف به جا آورده و رسماً کار خود را به عنوان قاضی در دستگاه قضایی شروع کردند.

 

 

 
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات