چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

 بخشی از بزرگراه شهید سلیمانی کرج آماده بهره‌برداری است

مدیرعامل شرکت ساخت بزرگراه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی موسوم به بزرگراه شمالی اعلام کرد: با اهتمام مدیریت شهری کرج و استانداری البرز بخشی از این بزرگراه آماده بهره برداری شده است.

به گزارش رمزگشانیوز؛ به نقل از ایرنا؛ «ابوالفضل رحمانی» گفت: همزمان با هفته دولت هفت کیلومتر از این آزاد راه بین تقاطع بلوار طالقانی شمالی کرج تا بلواز انقلاب این کلانشهر زیر بار ترافیک می‌شود.

وی با بیان اینکه ۶ کیلومتر دیگر از این پروژه تا زمستان ۱۴۰۲ زیر بار ترافیک می‌رود، افزود: در صورت تامین اعتبار سهم دولت، تمام بزرگراه شهید سلیمانی تا سال آینده تکمیل و به بهره برداری می رسد.

رحمانی گفت : به تازگی عملیات ساخت تقاطع غیر همسطح اتصال بزرگراه شهید سلیمانی به آزاد راه شهید همت به طول حدود یک کیلومتر آغاز شده و این پروژه به صورت جهادی طی یکسال بهره برداری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ساخت شهید سلیمانی کرج افزود: اکنون پیچیده ترین و بلندترین پل خاورمیانه موسوم به b۱ بر روی رودخانه کرج با حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است که طول این پل۹۵۰ متر و ارتفاع آن ۱۳۵ متر است.

وی اظهار کرد: این پل که در دل بزرگراه شهید سلیمانی قرار دارد یکی از مهمترین ابنیه های مهندسی خاورمیانه شناخته شده که عملیات ساخت آن با سرعت در حال تکمیل است.

رحمانی افزود: این پل دارای هشت دهنه است که طول یکی از دهنه های آن ۲۰۰ متر می باشد که توسط کارشناسان مجرب ایرانی با مهندسی خاص طراحی و در دست احداث قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت ساخت بزرگراه شهید سلیمانی گفت : با تکمیل تمام قطعات بزرگراه شمالی کرج ، بخش زیادی از ترافیک استان البرز روان سازی خواهد شد.

عملیات ساخت بزرگراه شمالی کرج به طول ۱۷.۵ کیلومتر در تیرماه سال ۱۳۹۵ توسط مدیریت شهری کرج آغاز شد و از سال گذشته نیز دولت برای تکمیل آن سهم ۵۰ درصدی اعتبارات ساخت این پروژه را متقبل شده است.

طبق گزارش‌ها، تکمیل این بزرگراه حدود ۶ هزارو۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که نیمی از آن توسط شهرداری و مابقی توسط وزارت راه وشهرسازی پرداخت خواهد شد.

بزرگراه شهید سلیمانی در امتداد آزاد راه شهید همت در دست ساخت قرار گرفته که پس از گذر از ارتفاعات شمالی کرج به آزاد راه کرج - قزوین و آزاد راه غدیر متصل خواهد شد.

قرار است یک پروژه آزاد راهی به طول ۵۰ کیلومتر در امتداد بزرگراه شمالی کرج برای اتصال به آزاد راه غدیر توسط وزارت راه وشهرسازی ساخته شود.

 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات