سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

سامانه سماح تنها مرجع رسمی نام نویسی

رییس پلیس فتا البرز گفت: با توجه به افزایش سفر زیارت کربلا و حضور در مراسم اربعین حسینی (ع)، کاربران به تبلیغات دروغین فضای مجازی توجه نکنند و برای ثبت‌نام فقط از طریق سامانه سماح اقدام کنند.

به گزارش رمزگشانیوز؛ سرهنگ «رسول جلیلیان» اظهار کرد: در این شرایط کلاهبرداران با ارسال پیام با تبلیغات اغوا کننده، مشتاقان پیاده‌روی اربعین را به لینک های آلوده هدایت و حساب های آنها را خالی می کنند.

وی اضافه کرد: فعالیت سایت‌های جعلی یکی از مهمترین شگردهای مجرمانه ای است که در این ایام صورت می گیرد و ناآگاهی برخی کاربران، فرصت جدیدی را برای مجرمان فراهم خواهد می کند.

جلیلیان افزود: زائران برای ثبت نام فقط از طریق سامانه سماح به آدرس samah.haj.ir مراجعه کرده و از ارائه مدارک هویتی ازقبیل گذرنامه به افراد غیرمسئول خودداری کرده یا اسکن آن در سایت‌های غیرمجاز ارسال نشود.

رییس پلیس فتا البرز اظهار کرد: مجرمان با طراحی سایت‌های شبیه سایت‌های اصلی که درگاه‌های بانکی جعلی نیز دارد اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی افراد کرده و برای اخذ اطلاعات حساب شهروندان مثل رمز عبور و اطلاعات بانکی، کاربران را به صفحات جعلی «فیشینگ» می کشانند.

وی افزود: کاربران هنگام پرداخت هزینه به صورت اینترنتی، نکات ایمنی را رعایت و از مکان‌های مورد اعتماد برای ثبت‌نام و پرداخت‌های اینترنتی استفاده کنند.

وی تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات