پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

طی یکسال اخیر محقق شد؛

پرداخت بیش از ۱. ۵۸۲ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک توسعه تعاون استان البرز

طی یکسال اخیر بیش از ۱. ۵۸۲ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه در قالب ۱۶۳۸ فقره پرونده با عناوین قرض الحسنه ازدواج، فرزندآوری، مشاغل خانگی و اشتغالزایی مددجویان سازمان‌های حمایتی به متقاضیان پرداخت گردیده است.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «علی غیاثی» مدیر شعب استان با ارائه آمار و عملکرد بانک توسعه تعاون در این حوزه اظهار داشت: از ابتدای تیرماه سال گذشته تاکنون جهت متقاضیان تسهیلات قرض الحسنه بیش از ۱۶۳۸ فقره پرونده جمعاً به مبلغ بیش از ۱. ۵۸۲ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت گردیده که حاکی از اهتمام ویژه مجموعه بانک توسعه تعاون به رسالت حمایتی خود در کلیه زمینه‌ها و جوانب مورد نیاز جامعه داشته است.

وی در ادامه گفت: پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بانک توسعه تعاون همواره در کنار حمایت از بخش تعاون، صنعت و بنگاه‌های اقتصادی، توجه ویژه‌ای به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه داشته و یکی از بانک‌های عامل دولت در تخصیص منابع قرض الحسنه به طرح‌های حمایتی و تکلیفی اعم از ازدواج، فرزندآوری و اشتغال مددجویان سازمان‌های حمایتی می‌باشد که این مهم نیز سبب انگیزه دوچندان بانک در ایجاد اشتغال پایدار و افزایش رفاه خانوار گردیده است.

غیاثی همچنین با اشاره به نیاز بانک‌ها به جذب منابع قرض الحسنه جهت رفع نیاز‌های ضروری متقاضیان و حمایت از اقشار جامعه گفت: متأسفانه منابع قرض الحسنه بانک‌ها محدود می‌باشد و جذب این نوع منابع در حالی که بسیاری از صاحبان سپرده تمایل دارند سپرده‌های خود را نزد حساب‌های سود ده قرار دهند بسیار مشکل و سخت شده است که بیانگر نیاز به فرهنگ‌سازی در این زمینه از طریق نهاد‌های متولی و مربوطه می‌باشد تا با ترویج فرهنگ قرض الحسنه، منابع مورد نیاز جهت حمایت از اقشار جامعه فراهم گردد.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان البرز با اشاره به لزوم هدایت صحیح منابع قرض الحسنه بانک‌ها به سمت تسهیلات خرد، تولید و حمایت از اشتغال پایدار تصریح کرد ما‌ امیدواریم ابتدا از طریق کنترل مصرف صحیح تسهیلات تکلیفی و حمایتی از جانب سازمان‌های متولی امر و در ادامه دقت نظر متقاضیان این تسهیلات در خصوص بهره‌گیری صحیح آن در راستای تأمین نیاز‌های مرتبط با نوع تسهیلات پرداختی از ایجاد تورم ناشی از مصرف نادرست آن پرهیز گردد.

غیاثی هدف از پرداخت تسهیلات قرض الحسنه را کاهش هزینه تمام شده پول برای مشتریان دانسته که به صورت غیر مستقیم و با افزایش تقاضای خرید سبب تأمین مالی بازوی اصلی تولید برای خروج از رکود بوده و سبب رونق، رشد و بهبود چرخه فعالیت‌های اقتصادی در سطح جامعه گردیده که با توجه به این موارد نیاز است تمام ارکان و نهاد‌های متولی جهت ترویج فرهنگ قرض الحسنه تلاش نمایند تا از طرفی شاهد بهبود وضعیت فعلی و افزایش رضایتمندی حداکثری شهروندان باشیم و از طرف دیگر با هدایت صحیح منابع قرض الحسنه و کاهش بروکراسی اداری سبب افزایش تمایل جوانان به ازدواج و فرزندآوری بوده و در سطح کلان نیز افزایش رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار و مولد را سبب گردد.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات