یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز:

ماه محرم فرصت مناسبی برای تبیین سبک زندگی ایرانی اسلامی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز بمناسبت روز خانواده و فرارسیدن ماه محرم گفت: شعار محوری هیئات مذهبی در محرم امسال، تحت عنوان «در زیر خیمه‌اش همه یک خانواده‌ایم» انتخاب شده است

به گزارش رمزگشانیوز؛‌ حجت الاسلام والمسلمین ولایی برحق، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز، گفت: با نزدیک شدن ماه محرم همانند سال‌ها و ادوار گذشته، شهر، محله و کوچه‌ها، خود را آماده اقامه ی عزا می‌کنند. با توجه به مهمانی‌های متعدد محله‌ای و کیلومتری در عید بزرگ غدیر پیش‌بینی می‌شود امسال محرم متفاوتی را پیش رو داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: چند محور محتوایی در محرم امسال قابل توجه است. با توجه به فتنه‌هایی که در گذشته دچار آن شدیم، محرم فرصت مناسبی برای انسجام اجتماعی، امید آفرینی و جهاد تبیین درخصوص مضرات و معایب فرهنگ غرب می‌باشد. به ویژه در مقوله عفاف و حجاب و هجمه‌های وارد شده در سال گذشته و جنگ ترکیبی شناختی که دشمنان با کمک رسانه‌های غربی و معاند راه انداختند، باید از محرم به عنوان فرصتی برای بازگو کردن سبک زندگی ایرانی اسلامی، هم در اجتماع و هم در خانواده استفاده کرد که این موضوع باید مورد توجه واعظان و عزاداران عزیز قرار بگیرد.

ولایی برحق ادامه داد: با همه این ملاحظات و دقت‌ها، شعار محوری هیئات مذهبی در محرم امسال، تحت عنوان «در زیر خیمه‌اش همه یک خانواده‌ایم» انتخاب شده است، شعاری که هم به خانواده و هم به انسجام اجتماعی ایران عزیز و سبک زندگی اجتماعی و خانوادگی پرداخته است. این به این معنا است که یک خانواده نسبت به هم بی تفاوت نبوده و در غم و شادی درکنار یکدیگر هستند.

وی در پایان گفت: با این مقدمات امید داریم که جریان محرم مثل همیشه روشنگر، امید آفرین و باعث ارتقای معرفت آحاد مردم در فضای امروز باشد.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات