چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

 با اشار به سفر رئیس‌جمهور به قاره آفریقا

حدادی: سفر رئیس‌جمهور به آفریقا گامی دیگر در جهت تقویت دیپلماسی اقتصادی است

یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم دیپلماسی اقتصادی را در کنار دیپلماسی سیاسی دنبال کرده و قطعا نتایج آن با گسترش مبادلات اقتصادی و تجاری تامین کننده منافع ملت ایران خواهد بود.

به گزارش رمزگشانیوز؛ علی حدادی با اشاره به سفر رئیس جمهور به آفریقا و با تاکید بر دیپلماسی خارجی فعال دولت سیزدهم بیان کرد: یکی از موارد مهمی که حضرت آقا در سیاست‌های کلی نیز بر روی آن تاکید داشتند، فعال سازی دیپلماسی سیاسی و اقتصادی بود که دولت سیزدهم با جدیت این موضوع را دنبال کرد. صرفا فعال سازی دیپلماسی سیاسی و معطل ماندن دیپلماسی اقتصادی آورده ای برای کشور به همراه نخواهد داشت.

وی در ادامه اظهار کرد: سفرهایی که رئیس جمهور به کشورهای آمریکای لاتین داشتند، ظرفیت اقتصادی که در کشور ونزوئلا وجود دارد و قراردادهای اقتصادی که به دنبال این سفرها به امضا رسید، همگی تامین کننده منافع مردم است. در دولت گذشته متاسفانه در حوزه دیپلماسی اقتصادی کاملا متوقف شده بودیم و هیچ حرکتی در راستای فعال سازی دیپلماسی اقتصادی صورت نمی گرفت اما امروز خوشبختانه این ظرفیت ایجاد شده است.

حدادی گفت:‌ حضور ایران در پیمان شانگهای و پیمان بریکس نقش موثری در دلار زدایی از مبادلات تجاری بین کشورهای عضو داشته و ما باید از این ظرفیت برای حفظ ارزش پول ملی خود استفاده کنیم.

نماینده مردم طالقان، ساوجبلاغ و نظرآباد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: سفری که رئیس جمهور به قاره آفریقا دارد نیز دستاوردهای اقتصادی خوبی برای کشور به همراه خواهد داشت. یکی از مولفه های مهم مهار تورم، حفظ ارزش پول ملی است. گسترش روابط با سایر کشورها می تواند نقش موثری در دلار زدایی از روابط اقتصادی داشته باشد. یکی از مولفه های اساسی برای گسترش روابط اقتصادی و پایان دادن به سلطه دلار همین سفرهای رئیس جمهور و  تعامل نزدیک با کشورهای مختلف است.

وی افزود: از طرف دیگر مهم تر از انجام این سفرها، پیگیری های جدی است که باید از سوی سفرا انجام شود. هم وزارت امور خارجه و هم وزارت اقتصاد باید مصوبات و قراردادهای منعقده در سفر رئیس جمهور را با جدیت دنبال کنند تا به نتیجه رسد. انجام این سفرها در رونق اقتصادی و معیشت مردم اثر مثبتی را بر جای خواهد گذاشت.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات