یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس سازمان سیما، منظر شهرداری کرج خبر داد:

آماده‌سازی شهر کرج جهت استقبال از عید غدیرخم

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با تشریح برنامه‌ها و اقدامات این سازمان در دهه امامت و ولایت از نصب ۲۰ اِلمان نوری، هفت اِلمان حجمی مزین به نام مبارک حضرت علی (ع) و فضاسازی و اکران طرح‌های فرهنگی همچنین برگزاری ورکشاپ هنری خبر داد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ علیرضا عاقلی با تشریح اقدامات این سازمان و اجرای برنامه‌های استقبال از عید سعید غدیر خم در شهر کرج اظهار کرد: یکی از وظایف سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری، آماده‌سازی شهر جهت برگزاری مناسبت‌های ملی و مذهبی است.

وی افزود: با توجه به اینکه عید سعید غدیر یکی از بزرگ‌ترین اعیاد شیعیان است، باید اوج نشاط و شکوه جشن‌های شهری در عید غدیر دیده شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج بیان داشت: همزمان با آغاز دهه مبارک ولایت و امامت و در راستای فضاسازی شهر به مناسبت این ایام خجسته ۲۰ عدد اِلمان نوری با عناوین «علی ولی الله»، «فقط حیدر امیرالمؤمنین است» و «جانم‌ امیرالمؤمنین حیدر» در سطح شهر جانمایی شده است.

وی توضیح داد: این اِلمان‌ها با ارتفاع ۲ متر و طول ۵ متر به صورت عرضی در بلوار امامزاده حسن (ع)، خیابان شهید بهشتی حد فاصل میانجاده تا حصارک و بر روی عرشه پل‌ها و تقاطعات غیر هم سطح نصب شده است.

عاقلی اضافه کرد: نصب پرچم رنگی با طرح‌های مذهبی بر روی عرشه پل‌ها، همچنین نصب ریسه‌های الوان و نوری در سطح بلوارها و میادین و اکران طرح‌های فرهنگی ازدیگر اقدامات مرتبط با فضاسازی شهر در این اعیاد مبارک است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با اشاره به نصب هفت عدد اِلمان حجمی مزین به نام مبارک حضرت علی (ع) در معابر پر تردد شهر ادامه داد: در راستای ترویج فرهنگ علوی به عنوان الگوی حسنه، هفت اِلمان از جنس فایبر گلاس با ارتفاع سه متر در سطح شهر همزمان با دهه ولایت و امامت نصب شده است.

عاقلی با بیان اینکه طی مدت اخیر ۱۰ اِلمان به اِلمان‌های شهری اضافه شده که ۶ مورد از آن‌ها مناسبتی و درجهت طرح استقبال از بهار بوده، توضیح داد: در حال حاضر، بیش از ۱۰۰ عدد اِلمان و اثر حجمی با متریال‌های مختلف و با مفاهیم و مضامین متفاوت و مناسبتی در سطح شهر قابل مشاهده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف این سازمان انجام فعالیت‌هایی است که وضعیت بصری را در شهر ارتقا می‌بخشد افزود: در شرایطی که هویت کلانشهرها با شتاب زیادی دستخوش تغییرات است جایگاه اِلمان‌های شهری به عنوان عناصر هویت بخش دوچندان می‌شود و زنده‌سازی احساس، تعلق و انبساط خاطر در شهروندان باید از ویژگی‌های اِلمان‌های شهری باشد.

این مسئول با اشاره به قرار گرفتن در دهه امامت و ولایت و فرا رسیدن عید غدیر خم در خصوص دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این ایام ادامه داد: در راستای افزایش نشاط اجتماعی ورکشاپ هنری در سه بخش نقاشی، خوشنویسی، و مجسمه‌سازی در بوستان فاتح به مدت سه روز برگزار می‌شود.

وی توضیح داد: ۱۸ هنرمند فرهیخته از امروز تا روز جمعه ۱۶ تیر مصادف با عید غدیر خم، هنر خود را برای شهروندان به نمایش خواهند گذاشت.

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج در پایان اضافه کرد: این سه ورک شاپ در محل بوستان فاتح برگزار می‌شود و حضور در آن برای عموم شهروندان آزاد است.
 
گالری عکس
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات