چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

حدادی:

دلارزدایی از اقتصاد کشور، از مهمترین تاثیرات عضویت در سازمان شانگهای است

یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر سلطه دلار را با پیوستن به سازمان شانگهای و پیمان بریکس بر اقتصاد کشور پایان داده و به سمت توانمندسازی اقتصاد کشور گام برداریم شاهد تحولی در اقتصاد خواهیم بود.

به گزارش رمزگشانیوز؛ علی حدادی درباره مزایای عضویت دائمی ایران در سازمان شانگهای، بیان کرد: یکی از دستاوردهای دولت سیزدهم که مصوبه مجلس یازدهم را نیز به همراه دارد، عضویت دائمی در سازمان شانگهای است. عضویت دائمی در سازمان شانگهای در حوزه‌های امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی اثرگذار است اما مهم ترین محور ما برای پیوستن به این سازمان در حوزه اقتصادی است که می تواند دستاوردهای خوبی را در این حوزه برای کشور داشته باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: از جمله آثار عضویت در این سازمان می تواند تکمیل کریدور شمال به جنوب و اتصال به مجموعه اوراسیا باشد. ایران می تواند نقش موثر و مفیدی با اتصال به اوراسیا برای کشورهای که دسترسی به آب ندارند، ایفا کند. در دولت گذشته پیوستن به این سازمان ها مشروط به این بود که ما حتما باید برجام و اف.ای.تی.اف را داشته باشیم اما در دولت سیزدهم بدون پیوستن به اف.ای.تی.اف توانستیم به عضویت دائمی سازمان شانگهای دربیاییم.

نماینده مردم طالقان، نظرآباد و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از سوی دیگر در جنگ ترکیبی، استکبار جهانی تمام توان خود را به کار گرفت تا ایران تضعیف شود و در راستای براندازی نظام دست به اقداماتی زدند اما دیروز پرچم جمهوری اسلامی با افتخار و اقتدار به عنوان عضو رسمی شانگهای به اهتزار درآمد. یکی از مهم ترین مولفه های عضویت در  سازمان شانگهای دلار زدایی بوده که در اقتصاد کشور ما می تواند اثربخشی خوبی را داشته باشد.

حدادی در پایان تاکید کرد: ما اگر سلطه دلار را با پیوستن به سازمان شانگهای و پیمان بریکس بر اقتصاد کشور پایان داده و به سمت توانمند سازی اقتصاد کشور گام برداریم شاهد تحولی در اقتصاد خواهیم بود. با تلاش مجلس یازدهم و دولت سیزدهم، عضویت دائمی در سازمان شانگهای دستاوردهای خوبی برای کشور در حوزه اقتصادی، سیاسی و امنیتی خواهد داشت.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات