جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

امضای تفاهم همکاری کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و اداره کل ورزش و جوانان البرز

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز گفت: به مناسب 12 تیر سالروز صدور فرمان مباره با قاچاق کالا و ارز از سوی رهبر معظم انقلاب(مدظله) در راستای مبارزه  هوشمندانه، متناسب و همه جانبه با قاچاق کالاهای سلامت محور بر اساس مفاد ماده ی 3 و بند الف ماده 10 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تفاهم‌نامه ای با اداره کل ورزش و جوانان استان البرز منعقد شد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ یاسر نژاد فلاح در حاشیه مراسم آئین امضاء تفاهم نامه همکاری بین کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و اداره کل ورزش و جوانان استان البرز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در راستای تولید محتوا به منظور آگاهی بخشی، اطلاع رسانی و آموزش جامعه در موضوع تهدیدات و پیامدهای قاچاق کالاهای سلامت محور در موضوع باشگاه های ورزشی و... این کمیسیون تفاهم‌نامه‌ای را با اداره کل ورزش و جوانان استان امضا کرد.

وی با بیان اینکه این تفاهم‌نامه 6 ماده و 18 تبصره دارد، افزود: یکی از موارد این تفاهم‌نامه «اجرای مانورهای مشترک نظارتی در ارتباط با جلوگیری از توزیع و استفاده از مکمل ها و مواد نیروزای غیراستاندار و قاچاق در کلیه باشگاهای ورزشی» بوده که در راستای این طرح اداره کل ورزش و جوانان استان نسبت به برگزاری نشست های مشترک با دانشگاه علوم پزشگی استان در موضوع برنامه ریزی و هماهنگی اجرای گشت های مشترک از باشگاه و اماکن ورزشی استان را در دستور کار دارد.

وی افزود: برنامه ریزی و اقدام مناسب در راستای جلوگیری از توزیع و همچنین جمع آوری مکمل های نیروزا در سطح کلیه باشگاه های ورزشی استان از اقدامات شایسته پیش بینی شده در این تفاهم نامه می‌باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان البرر نیز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این تفاهم‌نامه در راستای ایجاد کمیته  مشترک کاری برای برنامه ریزی و اقدامات لازم در راستای انجام مفاد ماده 3 و 14 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز منعقد شده است، اظهارداشت: فرهنگ سازی واطلاع رسانی مناسب با استفاده ازتمامی ظرفیت های موجود (طراحی ونصب بنر و.. ) درجهت تبلیغ استفاده صحیح از کالای ایرانی درباشگا های دولتی و خصوصی بویژه در برگزاری مسابقات مهم استانی،کشوری و بین المللی از ضروریات حوزه های اطلاع رسانی، آموزش و آگاهی بخشی عمومی می باشد.

وی افزود: اولویت برنامه ها سال جاری به موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز در انتخاب محورهای برنامه ها، مسابقات و همایش های اداره کل ورزش و جوانان استان و شهرستان ها خواهد بود.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات