پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

نائب رئیس اتاق بازرگانی البرز تاکید کرد:

ضرورت توجه به بحث مولدسازی در حوزه گردشگری

نائب رئیس اتاق بازرگانی البرز با تاکید بر اهمیت توجه به بحث مولدسازی در حوزه گردشگری استان گفت: مولدسازی راهکار مناسبی برای جذب سرمایه‌گذار پروژه‌های در حال ساخت و یا نیمه تمام حوزه گردشگری است‌.

به گزارش رمزگشانیوز؛‌ یدالله مالمیر روز سه‌شنبه در نخستین جلسه کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز در سال جاری با اشاره به وجود امکانات و ظرفیت‌های متعدد در اتاق که باید به نحو مطلوبی از آن استفاده کرد، گفت: تمرکز بر ارتباطات استانی و فرا استانی به منظور بهره‌برداری از امکانات نیز بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به ضرورت توسعه همکاری میان اتاق بازرگانی البرز و دیگر دستگاه‌های اجرایی از جمله آموزش و پرورش افزود: آشنایی دانش‌آموزان با ظرفیت‌های بوم‌گردی استان، شیوه‌های گردشگری سنتی نهفته در دل روستاها با برنامه‌ریزی سفرهای یکروزه و یا برگزاری کارگاه‌های آموزشی از جمله اهداف مورد نظر در قالب این تعاملات است.

 نائب رئیس اتاق بازرگانی البرز با تاکید بر اهمیت توجه به ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال برای زنان خانه‌دار عنوان کرد: در این راستا با استفاده از ظرفیت‌های هنری آموزشی در حوزه صنایع‌دستی و یا پتانسیل‌های حوزه بوم‌گردی گردشگری در البرز می‌توانیم کارهای مهمی را پیش ببریم.

وی در ادامه افزود: در کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز بهره‌مندی از حضور مشاورین مختلف و آشنا به این حوزه می‌تواند برای تعیین استراتژی و خط‌ مشی برنامه‌ها بسیار اثرگذار باشد.

مالمیر با اشاره به هدف‌گذاری که در کشور بر بحث مولدسازی در حوزه‌های مختلف از جمله گردشگری انجام شده است، گفت: البرز از بستر لازم برای توسعه تعاملات گردشگری برخوردار است، هر کدام از جاذبه‌های استان در این حوزه در واقع یک منبع درآمدزایی است که باید با تدبیر مدیریتی از آن بهره‌برداری کرد.

وی با بیان اینکه در بحث مولدسازی فرصت هدایت سرمایه‌های راکد دولتی به سمت پیشبرد پروژه‌های پروژه‌های نیمه‌ تمام و یا در حال احداث گردشگری فراهم است، عنوان کرد: این مهم می‌تواند به رشد اقتصادی فعالیت‌های حوزه گردشگری در استان کمک کند.

نائب رئیس اتاق بازرگانی البرز تاکید کرد: باید به گونه‌ای در بحث مولدسازی در حوزه گردشگری استان پیش رویم که برای جذب سرمایه‌گذار پروژه‌های این بخش پیشرفت حاصل شود.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات