شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز:

استان البرز شاهراه ملی مبادلات کالا در استان‌های شمالی و غربی کشور است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز از برگزاری همایش ملی و منطقه‌ای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این استان خبر داد.

به گزارش رمزگشانیوز؛  یاسر نژاد فلاح، رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز با سعید جابری انصاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز، دیدار و گفت‌وگو نمود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، در این نشست اظهار داشت: برگزاری همایش ملی و منطقه‌ای غرب کشور در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز با نگاه فرهنگی در استان البرز، به دلیل حساسیت‌هایی که در این استان وجود دارد، مملوس است.

وی گفت: قاچاق کالا تقریبا در تمام کشورهای جهان با شدت و ضعف وجود دارد و گستردگی آن موجب فساد در سطح کلان اقتصادی می‌شود اما امروزه استفاده از ظرفیت‌های فرهنگ راهکاری برای مقابله با قاچاق کالا در کشور و در استان البرز است.

جابری انصاری خاطرنشان کرد: پدیده قاچاق کالا و ارز، در استان البرز، علاوه بر آثار سـوء اقتصادی به عنوان یک چالش فرهنگی و اجتماعی حائز اهمیت اســت و از این‌رو کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان برای استفاده از راهکارهای فرهنگی و فرهنگسازی برای مقابله با قاچاق کالا و ارز تدابیری اتخاذ نموده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز و دبیر شورای اطلاع رسانی این استان عنوان کرد: باید فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه رشد تولید و سیاست‌های داخلی را نهادینه کنیم و در این راستا رسانه‌ها نقش بزرگی برعهده دارند و باید فرهنگ‌سازی کنند.

جابری انصاری با بیان اینکه تنها یک ارگان به تنهایی نمی‌تواند برای مقابله با قاچاق کالا اقدامی انجام دهد، اعلام کرد: نیاز است همه ارگان‌ها برای مقابله با این معضل تلاش کنند و همکاری داشته باشند چرا که آثار زیان بار قاچاق، کشور و نسل ما را در برمی‌گیرد.

وی استفاده از ظرفیت مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی را اقدامی ارزشمند برای تحقق شعار سال و مقابله با قاچاق کالا دانست و بیان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، در این راستا آماده همکاری با کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان است.

وی افزود: گرچه کار فرهنگی دیربازده است اما تاثیرات عمیق و مدت‌داری دارد و باید با کارفرهنگی توسعه مدارانه شاهد تحقق اهداف باشیم.

دبیر شورای اطلاع رسانی استان البرز، در پایان ابراز داشت: از آنجا که استان البرز، یک شاهراه ملی مبادله کالا بالاخص با استان های شمالی و غربی کشور می‌باشد، ضرورت دارد تا با همکاری کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز، همایشی در سطح کلان و ملی با تأسی از آقایان حاج حبیب اله حقیقی، سردار مؤیدی، سعید مرتضوی، سید مجید رضوی و سایر بزرگان این عرصه، در شهریور ماه سالجاری در استان برگزار نمائیم که نوید بخش شناساندن ظرفیت های هرچه بهتر و بیشتر استان البرز، در زمینه قاچاق کالا و ارز، در کشور است.

در ادامه این نشست، یاسر نژاد فلاح، رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سال 81 فرمانی مبنی بر مبارزه با قاچاق کالا صادر کردند و در این راستا دستگاه‌های استان نیز در این حوزه تلاش کرده‌اند اما انتظارات بیشتری از دستگا‌ه‌های فرهنگی وجود دارد و می‌طلبد تلاش بیشتری صورت گیرد.
رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط این کمیسیون، از زحمات نیروهای امنیتی و انتظامی استان البرز برای دستیابی به اهداف کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز، تقدیر و قدردانی نمود.

وی افزود : استان البرز به دلیل همجواری با پایتخت و قرار گرفتن در مسیر مواصلاتی چندین استان کشور مورد توجه شبکه های قاچاق قرار داشته و به حیاط خلوت یا بارانداز فرصت طلبان وسودجویان اقتصادی تبدیل شده است و همکاری و هوشیاری ارگانهای موثر می تواند در شناسایی و قطع زنجیره توزیع کالاهای قاچاق در سطح جامعه موثر باشد .

وی با اشاره به اینکه فرهنگسازی مصرف کالای ایرانی به تلاش خود ما ایرانیان و برنامه‌ریزی مسوولان بستگی دارد، افزود: مردم ما باید این فرهنگ را بپذیرند که برای مقابله با قاچاق کالا و حمایت از کالای داخلی باید فرهنگ مبارزه با قاچاق کالا را نهادینه کنند.

او  اعلام کرد: برخورد و مقابله، پاسخگوی ریشه‌کنی قاچاق نیست و باید راهکارهای علمی، هدفمند و هوشمندانه ارائه شود و ادارات فرهنگی نیاز است که یاریگر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان باشند.

نژادفلاح در پایان اظهار داشت: امید است برگزاری چنین همایش هایی و نهادینه کردن فرهنگ مصرف کالای داخلی، موجب رونق تولید و کارآفرینی و کسب و کار اصناف گردد و از اصحاب محترم رسانه و صدا و سیما دعوت بعمل می آید تا با حضور خود موجب تحقق این امر گردند.

 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات