سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

مهدی عسگری:

تصفیه‌خانه بیلقان به زودی به مدار باز می‌گردد

نماینده کرج، فردیس و اشتهارد گفت: اکنون آب در اغلب محلات به شبکه بازگشته ولی به دلیل افت فشار، به ویژه در مناطق شمالی و طبقات بالا، عملا برای جمعی از همشهریان عزیز، قابل استفاده نیست.

به گزارش رمزگشانیوز؛ مهدی عسگری با اشاره به پیگیری از وزیر نیرو برای اتصال سریعتر آب شرب کرج، گفت: پس از سیلاب پنجشنبه گذشته در مجاورت سد امیرکبیر و ریزش سنگین کوه، مسیر رودخانه مسدود شد به نحوی که بازگشایی مسیر چند روز زمان برده است (حتی برخی از بیل‌های مکانیکی در گل و لای به طور کامل فرو رفته که در بازدید از سد قابل مشاهده بود) پس از بازگشایی نیز به دلیل گل‌آلود بودن آب، عملا امکان تصفیه وجود نداشته که با تمهید وزیر نیرو و استفاده از روش الکترولایز برای ته‌نشینی سریع، طبق قول دکتر محرابیان از روز پنجشنبه جریان رودخانه به آبگیر بیلقان خواهد رسید و به شبکه تزریق خواهد شد تا کمبودها به زودی برطرف گردد.

وی اعلام کرد: چندین چاه از جمله برخی چاه‌های در اختیار شهرداری نیز در دو روز گذشته به مدار متصل شد ولی به دلیل حجم مصرف، پاسخگوی نیاز نبود.

عسگری گفت: همچنین سهمیه آب شرب از سد طالقان نیز به طور حداکثری از روز چهارشنبه افزایش یافت تا مخازن تقویت شود.

وی اعلام کرد: اکنون آب در اغلب محلات به شبکه بازگشته ولی به دلیل افت فشار، به ویژه در مناطق شمالی و طبقات بالا، عملا برای جمعی از همشهریان عزیز، قابل استفاده نیست.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات