یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

استاندار البرز:

نوسازی بافت‌های فرسوده، حل موانع تعاونی‌ها و تحقق نهضت ملی مسکن به جد در البرز دنبال می‌شود

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: بخش بالایی از هزینه‌های خانواده‌های فاقد خانه به اجاره بها تعلق دارد از این رو با ایجاد تسهیلات در ساخت مسکن و تولید مسکن ارزان، سبب ساز تحقق شعار سال مبنی بر مهار تورم خواهیم شد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ مجتبی عبداللهی در حاشیه شورای عالی مسکن که روز شنبه ۲۰ خرداد ماه ۱۴۰۲ به ریاست آیت الله رئیسی رییس جمهور و با حضور استانداران سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، بر ضرورت تمرکز و اهتمام مدیران استان برای تحقق مصوبات این نشست با محوریت نظارت بر نرخ اجاره‌بها و ساماندهی دفاتر مشاور املاک و همچنین نیل به اهداف اجرای نهضت ملی مسکن در البرز تاکید کرد.

وی ادامه داد: باید از تمامی امکانات و ظرفیت‌های موجود بهره‌برداری کنیم.

عبداللهی گفت: نوسازی بافت‌های فرسوده از جمله اهداف این نهضت محسوب می‌شود و با توجه به اینکه یک سوم ساکنان استان در بافت‌های ناکارآمد شهری سکونت دارند، باید با طرح و برنامه‌ای ویژه، مردم و انبوه‌سازان به این سو ترغیب شوند.

وی افزود: تمامی اراضی استان با کاربری مسکونی باید هر چه سریع‌تر ساخت‌و‌ساز خود را آغاز کنند و شهرداری‌ها در حوزه‌های خود نسبت به شناسایی و اجرای این امر اقدام کنند.

استاندار البرز گفت: شهرداری‌ها باید مشوق‌های ویژه از جمله عدم دریافت عوارض برای ساخت مسکن ارزان و نوسازی بافت فرسوده، اعطای پروانه رایگان و... را با اخذ مصوبه از شورای مربوطه، اعلام کنند.

وی افزود: استحکام و تامین زیرساخت و سرانه مسکن‌ها در قالب نوسازی بافت فرسوده و نهضت ملی مسکن از اهمیت بالایی برخوردار است.

عبداللهی گفت: درصدد برگزاری گردهمایی با انبوه‌سازان و سازندگان خوش نام استان هستیم تا تدابیری اتخاذ شود که تعامل ویژه شکل گیرد.

وی افزود: حل مشکلات تعاونی‌های مسکن نیز می‌تواند روند خانه‌دار شدن اعضا را تسریع کند.

استاندار البرز گفت: بخش بالایی از هزینه‌های خانواده‌های فاقد خانه به اجاره بها تعلق دارد از این رو با ایجاد تسهیلات در ساخت مسکن و تولید مسکن ارزان، سبب ساز تحقق شعار سال مبنی بر مهار تورم خواهیم شد.

وی در پایان از مدیرکل راه و شهرسازی استان خواست تا با تشکیل اتاق فکر و راه‌اندازی طوفان فکری، بسته‌های پیشنهادی جهت جلب مشارکت بخش خصوصی و افزایش سرعت روند تولید مسکن در استان را ارائه دهد.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات