پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیر کل بهزیستی البرز مطرح کرد:

ساماندهی معتادان البرزی در گرو تشکیل مرکز ماده 16

مدیر کل بهزیستی البرز نبود مرکز ماده 16 را به عنوان مشکل اساسی در شناسایی معتادان ارجاعی دانست.

به گزارش رمزگشا نیوز از کرج؛ اسدا... حیدری در نشست مشترک با رئیس ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و نماینده نیروی انتظامی البرز گفت: آسیب دیدگان اجتماعی، قربانیان شرایط اقتصادی هستند و با توجه به اینکه امروز مسائل اجتماعی بسیار حاد شده و منابع دولتی بسیار محدود است و برنامه های دولتی چندان راهگشا نیست نیاز است تا یک سازوکار مشترک بین همه اعضا مرتبط با این امر تعریف شود تا اوضاع رو به بهبود رود و مشکلات کمتر شود. مبارزه با مواد مخدر یک موضوع کاملا تعاملی و بین بخشی است و نیل به اهداف و برنامه ها در سایه هم افزایی مجموعه های استان محقق می شود.

وی ادامه داد: متاسفانه در حوزه غربالگری معتادین متجاهر منابع مالی در جای دیگریست و کار اجرایی در جای دیگر قرار دارد و این عدم برنامه ریزی باعث بوجود آمدن مشکلاتی گردیده است و پیشنهاد بنده این است قراردادی که جهت غربالگری با بخش خصوصی بسته میشود مستقیما از طریق شورای مبارزه با مواد مخدر باشد و سازمان بهزیستی بحث نظارت تخصصی آن را برعهده بگیرد.

مدیرکل بهزیستی البرز افزود: با توجه به اهمیت موضوع معتادین، سازمان بهزیستی علی رغم تعدد فعالیت ها و وظایف محوله به صورت روزانه بر مرکز غربالگری نظارت دارد و در صورتی که امکانات کافی در اختیار ما قرار گیرد بهزیستی تا توانمند شدن کامل افراد آسیب دیده جامعه هدف خود را حمایت خواهد کرد تا بتواند آنان را به جامعه برگرداند.

این مسئول به جای خالی اردوگاه ماده ۱۶ در استان البرز اشاره کرد و گفت: مرکز غربالگری مکانی مناسب است و در آن اقداماتی حرفه‌ای و اثربخش در زمینه شناسایی معتادین ارجاعی از سوی ستاد مبارزه با موادمخدر انجام می‌شود اما تا زمانی که در استان اردوگاه ماده ۱۶ نداشته باشیم این مشکلات پا برجا خواهد بود.

حیدری گفت: در تبصره ۳ ماده ۶ قانون برنامه ششم توسعه آمده است در صورتی که هر فرد معتادی بیش از ۳ بار دستگیر شود مجرم شناخته می شود و باید تحویل مراجع قضایی شود و عدم اجرای این قانون باعث بوجود آمدن یک سیکل باطل در جمع آوری معتادین گردیده و هزینه های گزافی را برگردن دولت انداخته است.

وی در پایان سخنانش گفت: مقرر شده در مبحث معتادین متجاهر پنج دستگاه از جمله (بهزیستی، نیروی انتظامی، بسیج، سازمان زندان ها، سپاه) همکاری کنند اگر سازمان بسیج و سپاه پاسداران به این امر ورود پیداکنند با توجه به امکانات فیزیکی، نیروی انسانی و همچنین توانمندی بالایی که دارند می توانند کمک شایانی در ساماندهی معتادین متجاهر انجام دهند.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات