شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

سیدمرتضی اعتصامی؛

سامانه فناوری اطلاعات، توسعه و بروز کردن آن در شهرداری کرج مغفول مانده است

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه سامانه فناوری اطلاعات، توسعه و بروز کردن آن در شهرداری کرج مغفول مانده است،گفت: شهرداری در بخش های مختلف شهری بخصوص در راستای توسعه اتوماسیون و نرم افزارها آمار دقیقی نداشته و ناموفق بوده است.

به گزارش رمزگشانیوز؛ سیدمرتضی اعتصامی در نطق پیش از دستور یکصدو ششمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج اظهارداشت: بارها به شهردار در خصوص نحوه ارسال آمار از معاونت های مختلف شهرداری از لحاظ تعداد پرسنل کارمند و کارگر و نیروی حجمی تا آمار های مدیریتی به مانند تعداد پروندها ، ماشین آلات ، تجهیزات و ... تذکر داده شد که مورد قبول نیست.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر کرج اذعان کرد:مشکل کجاست؟با آمدن ابزارهای کامپیوتری محاسبات راحت تر با آمدن نرم افزارهای تخصصی فرایندها کوتاه تر، سریعتر، شفاف تر و دقیق تر شد اما در شهرداری کرج پس از راه اندازی سیستم های نرم افزاری چه اتفاقی افتاد.

اعتصامی بیان کرد: در دهه هشتاد و نود اقدامات قابل توجهی در روند ورود  اتوماسیون به بخش های مختلف شهرداری انجام شد آیا این اقدام مناسب و قابل استفاده هم اکنون کمبودی ندارد؟ و مقایسه آن با شهرداری های دیگر و نهایتا بررسی کارآمدی آن بسیار قابل تامل بوده است.

وی تاکید کرد: به جرات اگر از هر کدام از اعضای شورا پرس و جویی شود که آیا دسترسی به آمار و اطلاعات در بخشهای مختلف برای شما مفید ،سریع وکاربری پاسخ چه خواهد بود؟اگر پرسیدید صحیح وقابل اتکا بوده است چه؟ در همه جای دنیا آمار دقیق ابزار مدیریت کارآمد و موفق می باشد اما در شهرداری چطور؟

عضو شورای اسلامی شهر کرج افزود: از ابتدای دوره ششم شورای شهر تاکنون آمار پرسنل دقیق و مستند وقابل دفاع به شورای شهر ارسال نشده است و 
تاکنون منتظر آمار دقیق سرانه فضای سبز در سالهای مختلف هستیم !هنوز آمار دقیق اتکای متدکیان به تفکیک جنسیت به دستمان نرسیده و منتظر یک گزارش آماری دقیق از بعضی از بخش های مورد تقاضا همچون اداره کل حقوقی و اداره کل املاک هستیم.
 
اعتصامی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: فرصت استثنایی به واسطه تصویب بند ت تبصره 6 قانون بودجه 1402 کل کشور برای شهرداری ها به وجود آمده است که در صورت اجرای برنامه دقیق و زمانبدی شده می شود درآمد قابل توجهی  از آن برای شهر کسب کرد و با هدایت این درآمد به سمت پروژهای مورد تاًکید شده  در قانون بار بزرگی از مشکلات شهری را در اسرع وقت برداشت و خیلی از فرصت های مشابه که از دست رفت. 

وی خطاب به شهردار خاطرنشان کرد: هم به جهت نظارت ها و هم بر جهت توفیق مدیریت شهری مهمترین مسئله اشرافیت دقیق و برداشت دقیق از کمیت و کیفیت اطلاعات گردآوری شده توسط کارشناسان و سامانهایی است که در این سالها این همه هزینه بر گردن شهر بابت پرورش  و ایجاد آن ها حرف شده ولی اصلاً تا کنون مورد قبول و انتظار مدیران نبوده یا دست کم کفایت برای کار مطلوب را نداشته است.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات