یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز خبر داد

ضرب الاجل حذف عناوین بیگانه از سردر مغازه های البرز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: اصناف و کانون‌های آگهی و تبلیغاتی ظرف یک‌ماه به منظور ساماندهی پاسداشت زبان پارسی برای عنوان سردر مکان‌های صنفی مانند مغازه‌ها، فروشگاه‌ها و پاساژها و تابلوهای تبلیغاتی و حذف عناوین بیگانه، در سطح استان اقدام کنند.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «سعید جابری انصاری» روز شنبه افزود: با توجه به هفته پاسداشت زبان پارسی و اهمیت نگارش و زبان و ادبیات فارسی در فرهنگ ما و لزوم به کارگیری واژه‌های فارسی و عدم استفاده از واژه‌های بیگانه به خصوص در مواردی که به لحاظ بصری اهمیت دارد، مثل تابلو های تبلیغاتی و همچنین سردرب واحدهای صنفی مانند مغازه‌ها و پاساژها و فروشگاه‌ها و با توجه به تخلفاتی که بعضی مواقع مشاهده می‌شود، استفاده از اسامی خارجی و نامأنوس با فرهنگ ایرانی اسلامی مطابق قوانین جاری کشور نیازمند تصحیح است و باید نسبت به ساماندهی این اسامی اقدام شود.

وی اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، با همکاری اداره اماکن، اصناف و سایر دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی نسبت به این مسأله ورود می‌کند و از اتاق اصناف خواسته شده که نسبت به صدور مجوز برای نام گذاری واحدهای صنفی حساسیت خاصی به خرج دهد و در صورت مشاهده موارد مخالف با قوانین جاری کشور در این حوزه، متخلفان را به اداره اماکن و اداره ارشاد معرفی کنند تا از ادامه فعالیت آنها جلوگیری شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، خاطر نشان کرد: از این به بعد هرگونه مجوزی در خصوص نام گذاری این واحدهای صنفی و یا تبلیغات تابلو های سطح شهر و کلیه شهرستان‌های البرز، باید با رعایت ضوابط پاسداشت زبان فارسی باشد که در سامانه farsipasdasht.ir درج شده است.

جابری انصاری تصریح کرد:برای اینکه واحدهای صنفی و کانون‌های تبلیغاتی مجوز دریافت کرده و از مجاز یا غیرمجاز بودن اسمی که مورد استفاده قرار می‌گیرد مطلع شوند، افراد می‌توانند از طریق سامانه مربوطه استعلام بگیرند و در صورت مجاز بودن، درخواست خود را از طریق سامانه به اداره کل ارشاد ارسال کنند و با موافقت اداره کل ارشاد می توانند از آن نام برای واحد صنفی و تبلیغاتی مورد نظر استفاده کنند.

وی در پایان ابراز داشت: عدم استفاده از اسامی خارجی و ممنوعیت آن در راستای حمایت از توسعه و ترویج زبان پارسی صورت می‌گیرد.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات