یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

علی ذبیحی:

خواسته‌های مردم در طرح تفصیلی احصاء و تامین شود

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر کرج گفت: در تهیه طرح تفصیلی آتی شهر کرج باید نیاز واقعی شهروندان و مقتضیات به روز شهر مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ علی ذبیحی در اولین جلسه کارگروه تهیه طرح تفصیلی آتی شهر کرج اظهار داشت: در راستی اجرای این طرح پیشنهاد می‌شود خواسته‌های مردم به صورت میدانی احصاء و در آینده لحاظ گردد.

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر کرج اذعان کرد: در مقوله روانشناختی،آسایش و آرامش مردم با توجه به اینکه میانگین سن کشور در حال افزایش است برای این مهم می‌بایست پیش‌بینی درستی برنامه‌ریزی شود.

ذبیحی با تأکید بر اینکه سن شهر، آسایش شهروندان و توسعه شهر در سال‌های آینده از مواردی است که باید در تهیه این طرح مورد توجه قرار بگیرد، افزود: علاوه براین، این طرح باید منجر به کاهش تخلفات و نظامند کردن دستورالعمل‌های منجر به صدور پروانه ساختمانی شود.

وی تصریح کرد: در طرح تفصیلی می‌بایست طوری پیش‌بینی شود تا تخلفات ساختمانی کاهش و از تولید دستورالعمل چ، بخشنامه و ضوابط جانبی جلوگیری و اختیار شهردار در حل مشکلات مردم می‌بایست لحاظ گردد و در کاهش ارسال پرونده به ماده پنج اهتمام ویژه باید داشت.

این مسئول ادامه داد: واقعیت این است در بودجه‌ای که هر ساله برای شهر پیش‌بینی می‌شود، بیشترین سهم به تخلفات ساختمانی تعلق دارد و این مسأله باید در طرح تفصیلی آتی اصلاح شود.

ذبیحی تأکید کرد: مسأله بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده، حفظ و گسترش فضای سبز، جمع‌آوری آب‌های خاکستری و اصلاح معابر در مناطق مختلف از دیگر مواردی است که در طرح تفصیلی جدید باید دیده شود.

این مسئول اضافه کرد: نقش درآمد پایدار و معماری شهری، ورودی‌هاو خروجی‌های شهری و نماسازی از دیگر مواردی است که مشاورین این طرح باید در خصوص آن‌ها توضیحات شفاف‌تری ارائه دهند.

ذبیحی تأکید کرد: برخی از مناطق و محلات و معابر بواسطه تاخیر در اصلاح طرح تفصیلی همچنان معطل مانده است و این طرح املاک بلاتکلیف را تعیین تکلیف می کند.

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر کرج گفت: موضوع مهم و اساسی در طرح تفصیلی آینده بحث معماری ، المان، مبلمان، زیباسازی و مبادی ورودی و خروجی شهر است که تغییر این وضعیت از مطالبات جدی شهروندان است.

وی خاطرنشان کرد: مشاورین طرح در خصوص پوسته‌ها و جداره‌ها و نما در جهت زیباسازی شهر در مسیر ایجاد نمای ایرانی اسلامی اقدام موثری داشته باشند.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات