شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه فرمانداری کرج اعلام کرد؛

رفع برخی دغدغه‌ها در فرآیند عرضه و توزیع کالا با سامانه آنلاین سپتا

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری کرج گفت: با راه‌اندازی سامانه آنلاین سپتا در وزارت جهادکشاورزی که به صورت اختصاصی برای نظارت بر فرآیند توزیع و عرضه کالاهای اساسی پیش‌بینی شده است، بخشی از دغدغه‌ها در زمینه فرآیند عرضه و توزیع کالاها مرتفع شده است.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «مهدی آقابراری» در جلسه تنظیم بازار شهرستان کرج که در سالن غدیر فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: با اقداماتی که برای تولید مرغ و جوجه‌ریزی صورت گرفته است، بزودی برای تولید و تامین مرغ مشکلی نخواهیم داشت و با تصمیمات خوبی که در ستاد تنظیم بازار کشور در خصوص تعدیل قیمت مرغ و کاهش هزینه‌های تولید اتخاذ گردیده، افزایش تولید و تثبیت شرایط تامین و عرضه مرغ را خواهیم داشت.

وی در ادامه با تاکید بر نظارت ویژه بر توزیع و عرضه کالاهای اساسی در بازار افزود: با راه‌اندازی سامانه آنلاین سپتا در وزارت جهادکشاورزی که بصورت اختصاصی برای نظارت بر فرایند توزیع و عرضه کالاهای اساسی پیش‌بینی شده است بخشی از دغدغه‌ها در این زمینه مرتفع شده است.
 
سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری کرج در ادامه ضمن تبیین اهمیت جایگاه کارگروه تنظیم بازار در تامین مایحتاج عمومی مردم تصریح کرد: بازار به مثابه درگاهی برای جامعه است که مصرف عمومی مردم از طریق آن تامین و توزیع می‌شود و اگر پیش‌بینی لازم برای تامین نیازهای بازار صورت نگیرد چرخه تامین، تقاضا و عرضه دچار خلل می‌شود.
 
وی در ادامه تحریم‌های ظالمانه و فشارهای اقتصادی را نیز بی‌تاثیر در تثبیت قیمت کالاهای اساسی ندانست و افزود: با وجود مشکلات فعلی با تلاش دولت محترم در زمینه تامین کالاهای اساسی که بخشی از آن از طریق با ارز نیمایی و تخصیص یارانه تامین می‌شود سعی شده تا این تعادل در تامین مواد اولیه بوجود آید.
 
آقابراری گفت: در کارگروه تنظیم بازار برای عرضه کالاهای اساسی نیز باید شناسه تعریف شود و نقش دستگاه‌های متولی در تامین و توزیع تفکیک رویه شود تا تعادل در بازار را شاهد باشیم.

وی با اشاره به مصداقی در این رابطه افزود: همانگونه که اکنون جهادکشاورزی فقط در زمینه تامین بازار نقش دارد در فرایند عرضه ورود پیدا نمی‌کند در سایر زمینه‌ها نیز باید شاهد چنین روندی باشیم تا نبض بازار به ثبات برسد.
 
طبق اعلام وزارت جهادکشاورزی از ابتدای سال بالغ بر 2 هزار و 100 تن مرغ منجمد در بازار شهرستان کرج توزیع شده است. علاوه بر این در میادین نیز 200 تن مرغ توزیع شده و در 12 مرکز سیار واقع در نقاط حاشیه شهر نیز مرغ با قیمت مناسب عرضه گردیده است. همچنین به موازات آن توزیع گوشت گرم از طریق میادین صورت گرفته است. در زمینه برنج و شکر نیز شرایط مطلوبی وجود دارد. بر این اساس برنج هندی 278 تن با توزیع 55 درصدی، برنج تایلندی با 252 تن و 66 درصد توزیع، شکر نیز به میزان 208 تن با 73 درصد توزیع در بازار بمنظور ایجاد تعادل در فرایند عرضه و تقاضا در بازار شهرستان تامین گردیده است.

 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات