سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

 کسب و کارها فرآیند پژوهشی خود را به پژوهشگاه مواد و انرژی واگذار کنند

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز پژوهشگاه مواد و انرژی را به عنوان یکی از مراکز مهم و دارای ظرفیت در حوزه های علمی و پژوهشی عنوان کرد و گفت: وجود این مرکز فرصت مغتنمی برای انواع کسب و کارهای استان است که می توانند فرآیندهای پژوهشی خود را به  این مرکز واگذار کنند.

به گزارش رمزگشانیوز؛ سیف اله اسداللهی با بیان این مطلب در جلسه بررسی وضعیت و توانمندسازی پژوهشگاه مواد و انرژی اظهار داشت: استان البرز که در سطح کشور به عنوان قطب علم و فناوری شناخته می‌شود، مهد علم و دانش و فناوری و با ظرفیت های کم نظیر تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه های مختلف است که باید به عنوان فرصتی گرانبها مورد توجه تولیدکنندگان و صنعتگران واقع شود.

وی بر ضرورت حمایت از خودکفایی مالی و اقتصادی پژوهشگاه تاکید کرد و افزود: به منظور بهره برداری کامل از ظرفیت های این پژوهشگاه لازم است نسخه کاملی از توانمندی های علمی و مشاوره ای و ظرفیت بخش تحقیق و توسعه در اختیار دستگاه ها و کسب و کارهای کوچک و متوسط و بزرگ قرار گیرد.

اسداللهی خاطر نشان کرد: کسب و کارهای مختلف می توانند در صورت نیاز، بخش تحقیق و توسعه خود را به پژوهشگاه واگذار نمایند.

به گفته وی این موضوع می تواند در تحقق درآمدهای مالی به یاری پژوهشگاه بیاید.

گفتنی است همچنین مقرر شد امور مالیاتی نیز بر اساس بند ب ماده ۱۱ و ماده ۱۳ قانون حمایت از شرکتهای دانش بنیان، مشوق های مالیاتی مدنظر خود را برای شرکتهایی که پروژه های تحقیقاتی خود را به پژوهشگاه واگذار می کنند، اعمال نماید.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات