شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

استاندار البرز در کارگروه اشتغال استان اعلام کرد:

تحقق ۱۳۰ درصدی تعهدات اشتغال استان در سال ۱۴۰۱

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: همدلی، وحدت و انسجامی که در استان البرز شکل گرفته است موجبات رشد و توسعه استان را فراهم کرده است و این روند را تا کسب صد در صدی رضایتمندی مردم دنبال می‌کنیم.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «مجتبی عبداللهی» در جلسه کارگروه اشتغال استان که روز پنجشنبه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۲ با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با بیان اینکه در استان البرز ۱۲ شهرک صنعتی و حدود ۱۵ لکه صنعتی مستقر است، ضرورت ارتقا لکه‌ها به شهرک‌های صنعتی را مورد تاکید قرار داد.

وی افزود: بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در این استان فعالیت دارند که بیش از ۱۵۰ واحد برند ملی محسوب می‌شوند و ۱۶۷ هزار شغل بواسطه استقرار این واحدها ایجاد شده است.

عبداللهی با اشاره به اینکه ۹۱ هزار کسبه در استان فعال هستند، گفت: رتبه اول کشور در تولید دارو از آن البرز است و ۷۰ درصد داروی کشور را تامین می‌کند و واکسن‌های کرونا در این استان تولید شدند.

وی با بیان اینکه استان البرز قطب تولید قطعات خودرو در کشور است، افزود: در تولید کودهای شیمیایی و سموم مورد نیاز کشاورزی نیز رتبه اول کشور را داریم،  ۱۲ مجتمع دانشگاهی با بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو، ۳۸۱ شرکت دانش بنیان در جایگاه چهارم با حدود ۴۰۰ محصول رتبه اول کشور قرار داریم.

استاندار البرز ضمن تشریح اقدامات نهضت مدرسه‌سازی در استان، گفت: تاکنون ۶۰ مدرسه تحویل آموزش و پرورش شده و درصدد هستیم تا پایان دولت سیزدهم بیش از ۲۰۰ مدرسه را طی تعامل با خیرین به این مجموعه اضافه کنیم.

وی افزود: این روند در ساخت و تکمیل پروژه‌های بیمارستانی،  مجموعه‌های ورزشی و... نیز با جدیت دنبال می‌شود.

عبداللهی گفت: زیرساخت‌های استان با برنامه‌ای ویژه در حال ارتقا هستند و این امر برای مردم البرز ملموس است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه اشتغال براساس منویات مقام معظم رهبری و برنامه‌های دولت محترم، افزود: البرز فراتر از انتظارات ابلاغی سال ۱۴۰۱ موفق به ایجاد اشتغال شد و به ۱۳۰ درصد تحقق رسید.

استاندار البرز با قدردانی از حمایت‌های نماینده ولی فقیه در استان و همراهی نمایندگان مردم شریف استان در مجلس شورای اسلامی، گفت: همدلی، وحدت و انسجامی که در استان البرز شکل گرفته است موجبات رشد و توسعه استان را فراهم کرده است و این روند را تا کسب صد در صدی رضایتمندی مردم دنبال می‌کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اکنون برخلاف گذشته اراده ای برای ارتقا زیرساخت های عقب مانده استان شکل گرفته است.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات