جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مجتبی حاجی قاسمی:

سیاستگذاری راهبردی برای مدیریت بحران در شهر است

عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه در موضوعاتی نظیر بحران، تجربه ملی و بین‌المللی وجود دارد، گفت: راهبرد صحیح در خصوص مدیرت بحران توسط سایستگذاری صورت خواهد گرفت.

به گزارش رمزگشانیوز؛ مجتبی حاجی قاسمی با اشاره به اینکه طی سال گذشته در تصویب بودجه اداره کل بحران و در خصوص کاهش بودجه بحث و گفت و گو شده، عنوان کرد: در حال حاضر عددهای جذب امسال گویای این موضوعات است.

حاجی قاسمی بیان کرد: مدیریت شهری کلان شهر، هارمونی و نظمی از بالا می‌خواهد و بررسی موضوعاتی به صورت مجزا و پیشتهادات تو خالی باعث می‌شود که در خصوص مشکلات و موضوعات اتفاقی صورت نگیرد.

وی با تأکید بر اینکه با سیاستگذاری صحیح است که بحران، مدیریت می‌شود؛ افزود: این بدین دلیل است که ساختمان‌های شهربا کسب مجوراز شهرداری ساخته می‌شوند و شهرداری با مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی و ایجاد زیر ساخت‌های لازم می‌تواند در مدیریت بحران کمک شایانی کند.

عضو شورای اسلای شهربا تأکید بر اهمیت زیر ساخت‌های مقاوم جهت مدیریت بحران افزود: اگر زیر ساخت‌های مقاوم برای مدیریت بحران وجود نداشته باشد وجود بهترین امکانات مدیریت بحران و بهترین شبکه مخابراتی و... نمی‌تواند در هنگام وقوع حادثه چاره ساز باشند.

حاج قاسمی با بیان اینکه طبق تجارب کشورهای دیگر مهمترین موضوع در بحران‌ها وجود سرویس‌های بهداشتی است، گفت: این موضوع در جهت مدیریت بحران در زلزله باید در نظر گرفته شود.

وی اظهار کرد: این گونه موضوعات با حمایت مستقیم و سیاستگذاری‌های نقطه‌ای درست نمی‌شود و اگر می‌خواهیم بحران را مدیریت کنیم باید زیر ساخت‌های شهر را در حوزه‌های آتش نشانی و شهرسازی اصلاح و تصحیح کنیم.

عضو شورای شهر کرج همچنین بر اهمیت موضوعات فرهنگی در مدیریت بحران در زلزله تأکید کرد و گفت: آموزش مقابله با زلزله به کودکان نمونه‌ای از موضوعاتی است که باید به جد به آن پرداخته شود.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات